شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برف و کولاک در ۱۸ استان ایران؛ انسداد جاده‌ها، قطع برق روستاها و لغو پروازها

 

 

همزمان با کاهش دما و بارندگی در ۱۸ استان ایران، بارش برف در برخی مناطق به خصوص در شمال کشور موجب قطع برق روستاها،‌ مسدود شدن جاده‌‌ها و لغو پروازها شده است.

در استان گیلان،‌ بر اساس اعلام مقام‌های محلی از نخستین ساعات روز جمعه پنجم دی‌ماه محور اسالم به خلخال به علت بارش برف و کولاک مسدود شده است.

بر اساس اعلام راهداری، ده‌ها خودرو در این محور متوقف شده بودند که امدادرسانی به آن‌ها انجام گرفته است.

محور پونل به خلخال در این استان نیز همچنان مسدود است. بر اساس گزارش‌ها، ارتفاع برف در مناطقی از این استان از جمله املش به ۷۰ سانتی‌متر رسیده است.

از سوی دیگر، برق دست‌کم سه روستای رودبارسرا ،گرمابسرا و شوئیلک و همچنین بخش رودبنه از توابع لاهیجان از شامگاه پنجشنبه قطع شده و امدادرسانی به آن‌ها همچنان ادامه دارد.

در سایر استان‌های شمالی از جمله مازندران و گلستان نیز تصاویری از بارش شدید برف در مناطق کوهستانی و پوشیده شدن جاده‌ها و خودروها در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است. رییس پلیس راه مازندران از احتمال ریزش و رانش در محورهای کوهستانی و اختلال در تردد خبر داده است.

در استان خراسان رضوی، روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد می‌گوید دید افقی پروازهای ورودی به فرودگاه کاهش یافته و این پروازها فعلا متوقف شده است. راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز خبر داده همه مسیرهای ارتباطی خراسان رضوی دچار کولاک، باران و مه‌گرفتگی شده است.

هلال احمر استان آذربایجان غربی اعلام کرده ۱۱۸ نفر که در برف و کولاک در شهرستان میاندوآب گرفتار بودند،‌ امدادرسانی شده‌اند. در این استان راه ارتباطی ۵۱ روستا مسدود شده است.

معاون راهداری کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هم اعلام کرد بارش برف و کولاک شدید در این استان راه ۷۳ روستا را مسدود کرده بود که تعدادی از آنها بازگشایی شده است.

همزمان،  رضا گودرزی، رییس پلیس راه البرز، از بارش سنگین برف و کولاک در جاده کرج-چالوس در محدوده این استان خبر داد.

برخی مسابقات ورزشی از جمله دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و نفت مسجد سلیمان نیز از روز گذشته به دلیل پوشش استادیوم محل برگزاری با برف لغو شده و یا با تاخیر برگزار می‌شوند.

سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه هشدار داد که طی روزهای آینده ۱۸ استان کشور با کاهش دما و بارندگی مواجه خواهند شد. سامانه بارشی و سرما که هم‌اکنون در شمال و شرق کشور فعال است به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More