شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برایان هوک: کارزار فشار حداکثری علیه ایران موفق بوده است

برایان هوک، رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، با حضور در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در کنگره این کشور، از کارزار فشار حداکثری علیه ایران دفاع کرد. 

هوک در این جلسه که روز چهارشنبه ۲۹ خردادماه برگزار شد، با تأکید بر موثر بودن کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران،گفت که تحریم‌ها و فشارها باعث کاهش توان ایران برای «‌بی‌ثبات‌سازی منطقه»‌ شده است. 

او با متهم کردن ایران به حمله علیه نفتکش‌ها در منطقه گفت که کشورهای منطقه در قبال این حملات حق دفاع از خود را دارند.

او با اشاره به شرط‌های ۱۲گانه آمریکا برای ایران که نخستین بار اردیبهشت سال گذشته از سوی مایک پمپئو اعلام شد، گفت که «این شرط‌ها گستره فعالیت‌های مخرب ایران را نشان می‌دهد».

به گفته او پیش از خروج آمریکا از برجام، ایران فعالیت‌های مخرب خود را افزایش داده بود؛ منابع و مشروعیتی که برجام برای ایران آورد، باعث شد که فعالیت‌های مخرب خود را شدت بخشد.

رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا  همچنین ایران را متهم کرد که با حمایت از  «بشار اسد»، باعث مرگ و آوارگی هزاران هزار نفر در سوریه شده است.

هوک افزود که «ایران می‌خواهد سوریه را الگویی برای ترویج بی‌ثباتی در منطقه کند».

او با این حال اشاره کرد که ایران امروز ضعیف‌تر از گذشته است و گروه‌های مورد حمایتش مانند  حزب‌الله لبنان، دچار کمبود مالی شده‌اند. 

برایان هوک از تصمیم آمریکا برای ارسال نیروی نظامی بیشتر به منطقه هم دفاع کرد و گفت: «نگرانی نظامی ما هنوز رفع نشده است و آمریکا می‌خواهد تهدیدها را به عقب براند.»

رییس‌ گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی‌بر تاثیر فشارهای آمریکا بر نگرش مردم ایران گفت که ایرانی‌ها آمریکا را دوست دارند و با شعار مرگ بر آمریکا مخالف‌اند. 

هوک همچنین جمهوری اسلامی ایران را مسئول «تخریب محیط‌زیستی بی‌سابقه» در ایران دانست و گفت: «تخریب محیط‌زیستی که جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته ایجاد کرده نشان از سوءمدیریت این رژیم است.»

او مقام‌های جمهوری اسلامی را اعضای «یک مافیای مذهبی فاسد» خواند که «منابع مردم خود را به تاراج می‌برند».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More