شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برادر روح‌الله صدرالساداتی از تهدید علیه این عضو خبرگان خبر داد

محمدمهدی صدرالساداتی، یکی از برادران صدرالساداتی، از «تهدیدها» علیه برادر بزرگترش که عضو مجلس خبرگان رهبری است، خبر داد و اظهارات دو نماینده قم درباره این سه برادر را «دروغ‌های واضح» خواند.

خبرها درباره سرنوشت برادران صدرالساداتی از آنجا اهمیت یافته که بر اساس گزارش‌های غیررسمی به نقل اعضای خانواده صدرالساداتی، این سه برادر «از بامداد چهارشنبه ۱۳ شهریور به قصد عزیمت به فرودگاه مهرآباد تهران و سفر به بندرعباس از قم خارج شدند، اما پس از آن مفقود شده و تلفن‌های همراه آن‌ها نیز خاموش است».

محمدمهدی صدرالساداتی که پیشتر بخش‌هایی از پرونده‌های فساد فرزندان، بستگان و در مواردی برخی مقام‌های جمهوری اسلامی را فاش کرده، پس از مدتی بی‌خبری، به تازگی در یک استوری در اینستاگرام نوشت: «چاره‌ای نیست که اعلام کنند الکی گوشی‌هایمان را خاموش کردیم و سناریوی عجیب و غریبی پشت این ماجراست که از کجا آب می‌خورد! بنده هم هر چه فکر کردم دیدم چه فایده‌ای دارد که بیایم تهدیدها را علنی کنم؟ یا دروغ‌های واضحی که به نام کمیسیون امنیت ملی در خبرگزاری‌های کشور پخش می‌شود را افشا کرده و آنان را رسوا کنم؟»

او در بخش دیگری از پیام خود، از تلفن تهدیدآمیز به همسر روح‌الله صدرالساداتی خبر داده که تهدید شده «اگر شوهرت به بندرعباس بیاید بیچاره‌اش می‌کنیم».

روح‌الله صدرالساداتی، برادر بزرگ محمدمهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان هرمزگان است.

محمدمهدی صدرالساداتی ادامه داده که برادر بزرگش اکنون «گوشه‌ای نشسته و حق ندارد به حوزه استحفاظی و به مردمی که به او رای داده‌اند سر بزند.»

او تاکید کرد: «همراهی‌اش از ابتدای سفر به بندرعباس تا شرایط کنونی فقط و فقط به درخواست برادر بزرگترش» بوده است و روح‌الله صدرالساداتی بعدا «توضیحات خود را بیان خواهد کرد».

انتشار این پیام از سوی محمدمهدی صدرالساداتی با واکنش نمایندگان قم مواجه شد.

احمد میرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، شامگاه جمعه ۱۵شهریور، در توئیتر با انتشار عکسی از آنچه «استوری» یکی از برادران صدرالساداتی خوانده، نوشت: «آقای صدرالساداتی شما به قم آمدید و بعد به روستای فردو رفتید در شهر کهک خرید کردید بعدشم تهران رفتید بعد هم به طرف کیاسر. پدر بزرگوار ادعا کرده بی خبر و نگرانم به جای استوری یه تماس با ایشان می‌گرفتید.»

همچنین مجتبی ذوالنوری، دیگر نماینده قم در مجلس، روز شنبه ۱۶شهریور، در مراسم معرفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، در این باره به خبرنگاران گفت: «وقتی استوری می‌کنند یعنی موبایل همراه دارند، ‌کدام بازداشتی است که موبایل در اختیار دارد؟»

او ادامه داد: «جای استوری گذاشتن، تماس بگیرند و وضعیت خود را اعلام کنند، اگر بازداشت شده‌اند بگویند که آنها را گرفته‌اند.»

ذوالنوری گفت: «‌رد آنها را داریم که در روستای فردوی قم بودند و حتی اینکه در مسیر نیز زغال و قلیان خریده‌اند، نیز مشخص است.»

در استوری که نمایندگان قم می‌گویند از سوی یکی از برادران صدرالساداتی منتشر شده، روی عکسی که تابلوی جاده کیاسر در شب را نشان می‌دهد، نوشته شده:۱. رییس کمیسیون امنیت ملی و نماینده دیگر قم می‌گویند ما در قم در خانه فلانی زندگی عادی داریم...۲. گفته‌اند اختفای اختیاری کردیم... نه در قم هستیم و نه اختفای اختیاری داشتیم...»

در ویدیویی که عصر جمعه ۱۵ شهریور از مهدی صدرالساداتی، پدر برادران صدرالساداتی، در کانال تلگرامی نزدیک به غفار عباسی منتشر شده، او خبر حضور فرزندانش در قم را تایید نمی‌کند.

هنوز نهادهای امنیتی رسمی، چون وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و همچنین شورای عالی امنیت ملی، درباره وضعیت برادران صدرالساداتی توضیحی ارائه نکرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More