شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بایدن: باید به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه رسیدگی کنیم

 

 

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، در سخنانی گفت باید به «اقدامات بی‌ثبات‌کننده» جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه رسیدگی شود. 

بایدن که روز جمعه اول اسفند در یک ارتباط تصویری در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، درباره ایران اضافه کرد: «آماده‌ایم با گروه ۱+۵ یک درباره توافق هسته‌ای ایران وارد مذاکره شویم.»

رییس جمهوری آمریکا به جزییات اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه اشاره نکرد، اما کشورهای غربی، اسرائیل و گروهی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌ فارس تاکنون بارها خواستار متوقف شدن حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های مسلح در خاورمیانه شده‌اند.

بایدن همچنین با تاکید بر این که «آمریکا و اروپا باید آینده‌شان را کنار همدیگر تضمین کنند»، ادامه داد: «می‌خواهیم از همه محافظت کرده و حاکمیت قانون را حفظ کنیم.»

رییس جمهوری آمریکا گفت: «در برخی نقاط اروپا و آمریکا پیشرفت دموکراسی مورد حمله قرار گرفته. دموکراسی برای اینکه از پس چالش‌ها برآییم حیاتی است. دموکراسی چیره خواهد شد و به شکل تصادفی پیروز نمی‌شود. باید از آن حمایت کنیم.»

بایدن بر رهبری همراه با دیپلماسی نیز تاکید کرد «تا دنیا به جای امن‌تری برای همه مردم تبدیل شود». او گفت: «دولتم از روند دیپلماتیک در حال اجرا درباره افغانستان حمایت می‌کند. مبارزه با داعش هم حیاتی است و نمی‌توانیم اجازه دهیم دوباره قدرت بگیرد و برگردد.»

او با اعلام این که آمریکا فعلا خروج نیروهایش از آلمان را متوقف می‌کند، ادامه داد: «باید همقدم با متحدانمان پیش برویم و ایالات متحده با اروپا همکاری نزدیک خواهد داشت. آمریکا به عضویتش در ناتو متعهد است.»

جو بایدن گفت: «آمریکا بازگشته است و این پیام من به دنیاست. نگاه ما به پیش روست. اتحاد اروپا و آمریکا در راستای رفاه و امنیت مشترک بسیار قوی است.»

رییس جمهوری آمریکا همچنین از چین و روسیه انتقاد کرد و گفت: «دولت چین سو‌استفاده‌هایی می‌کند که به اقتصاد جهانی ضربه می‌زند. شرکت‌های چینی باید اصول شفافیت را رعایت کنند.»

بایدن همچنین با اشاره به «تهدید روسیه» گفت ولادیمیر پوتین می‌خواهد بین اروپا و آمریکا شکاف ایجاد کند. او تاکید کرد بحث تقابل شرق و غرب نیست و کشورش به ما دنبال درگیری نیست و نمی‌خواهد به دوره جنگ سر برگردد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More