شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
باوجود تشدید بحران کرونا؛

اولویت نمایندگان خامنه‌ای در استان‌ها برخورد با زنان، جوانان و سگ‌گردانی

درحالی که شمار جان‌باختگان کرونا بنابر اعلام مقام‌های وزارت بهداشت در استان‌های مختلف ایران دچار افزایش بی‌سابقه شده و به بیش از سیصد نفر در روز رسیده است ، نمایندگان علی خامنه‌ای در چند استان، «بی‌حجابی را نوعی ویروس کرونا» توصیف کرده و اولویت اصلی را مبارزه با بی‌حجابی، برخورد با جوانان به خاطر «بی‌توجهی به محرمات اسلامی» و  برچیدن سگ‌گردانی عنوان کردند.

احمد علم‌الهدی، نماینده خامنه‌ای در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد روز جمعه دوم آبان‌ماه در خطبه‌های مجازی گفت که «بنابر دستوری که از فرمانده کل قوا[علی خامنه‌ای] به نیروی انتظامی  صادر شده است، یکی از نقطه‌های حساسی که نیروی انتظامی باید در انجام ماموریت‌های خودش در نظر داشته باشد، مقابله با منکرات شرعیه است».

علم‌الهدی ریشه «بی‌نظمی و ناامنی» در کشور را نقض «محرمات شرعی» دانست و افزود: «اگر بنا شد پارک‌ها، حاشیه خیابان‌ها و مراکز اجتماعی مردم، بازار، پاساژها و دکاکین و رفت‌وآمدها بشود کانون ولنگاری، بی‌بندوباری، بی‌عفتی و هرزه‌درآیی یک مشت جوان هرزه یا دختر و زن بی‌بندوبار، مسلما این جامعه نه نظم و نه امنیت خواهد داشت.»

امام جمعه مشهد  زنان، جوانان و هنرمندان را به «شهوت‌رانی» متهم کرد و گفت که «اگر بنا شد جریان‌های شهوت‌رانی در جامعه ما به‌عنوان یک ارزش مطرح شود، اگر یک عنصر ولنگاری به‌عنوان هنر و هنرمند بخواهد ابتذال و منکرات شرعیه و محرمات الهی را در جامعه ما آزادانه ترویج بکند، در این جامعه امنیت و نظم نخواهد بود.»

امام جمعه مشهد همچنین نیروی انتظامی را به طور ضمنی محور برخورد با اعتراضات و «جریان‌های مضر داخلی» خواند.

هم‌زمان رسول فلاحتی، نماینده علی خامنه‌ای در استان گیلان و امام جمعه رشت، نیز «بی‌حجابی زنان» را نوعی «ویروس کرونا» خواند و با بیان این‌که «‌بی‌حجابی برخی از بانوان یکی از مصادیق هنجارشکنی در جامعه دینی و اسلامی است»، گفت: «بی حجابی و بدحجابی نوعی ولنگاری است که مانند ویروس کرونا جامعه را آلوده کرده و قابل تحمل نیست».

فلاحتی همچنین از حمایت قوه قضاییه و نیروی انتظامی از «آمران به معروف و ناهیان از منکر» تقدیر کرد و گفت که نباید دیگر شاهد هنجارشکنی هنجارشکنان باشیم.

نماینده خامنه‌ای در استان گیلان با بیان این‌که «سگ‌گردانی یکی دیگر از مصادیق هنجارشکنی است»،خواهان برخورد با «سگ گردانی» شد. او گفت که حزب الهی‌ها، سگ‌گردانی در معابر عمومی را به دستگاه‌های مربوطه گزارش کنند و افزود که «از دستگاه قضا و نیروی انتظامی می‌‌خواهم  با سگ‌گردانی در معابر برخورد کنند».

امام جمعه رشت گفت: «متاسفانه سگ گردانی در گیلان به یک امر عادی تبدیل شده و برخی بین سگ و فرزند خودشان هیچ فرقی قائل نیستند؛ لذا از مردم می خواهیم نسبت به برخورد با سگ گردانان مطالبه گری داشته باشند و با امر به معروف و نهی از منکر این بساط از استان جمع شود.»

قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده علی خامنه‌ای در استان مرکزی و امام جمعه اراک،  نیز جمعه دوم آبان‌ماه با تاکید بر این‌که «تذکر لسانی جرم نیست بلکه وظیفه همه است»، گفت: «اگر نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی، دستگاه قضایی، سپاه و بسیج در مقابل جنایتکاران برخورد قاطع نکنند، آرامش از مردم سلب می‌شود و این در حالی است که دشمنان بیکار نیستند و هر روز در کوره آتش، فتنه و فساد می‌دمند.»

امام جمعه اراک و وزیر اسبق اطلاعات جمهوری اسلامی تاکید کرد که «شاخص‌های امنیت اجتماعی، خانوادگی، اخلاقی و امنیت ملی» باید با «همت نیروی انتظامی در سراسر کشور پیشرفت کند». او افزود که «مردم از این بابت قدرشناس هستند».

دری نجف‌آبادی همچنین با بیان این‌که «ما به مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی، اجتماعی، کارگری واقف هستیم»، گفت که «دشمنان در این شرایط به دنبال رسیدن به اهداف شیطانی خود هستند».

 حبیب‌الله شعبانی، نماینده خامنه‌ای در استان همدان و امام جمعه این شهر نیز روز جمعه دوم آبان‌ماه، با تاکید بر این‌که «اقتدار دارای معنای وسیعی است و یکی از مصادیق اقتدار، حفاظت از ارزش‌های جامعه و پایبند بودن جامعه به ارزش‌های موجود است»، گفت: «نیروی انتظامی و آمران به معروف نباید اجازه دهند مجرمان در جامعه احساس امنیت کنند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More