شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازگشایی کامل دستگاه‌های اجرایی با دو تمهید:تعطیلی آبدارخانه‌ ادارات، ممنوعیت ورود بدون ماسک به مترو

جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی با صدور بخشنامه‌ای دستور بازگشایی ادارات با ظرفیت کامل را با تهمید تعطیلی آشپزخانه و آبداراخانه‌های ادارات صادر کرد. همزمان شهرداری تهران که پیشتر استفاده از ماسک در مترو را الزامی کرده بود، گفت که از روز شنبه ماسک اجباری و ورود افراد بدون ماسک به مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ممنوع است.

مناف هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که از روز شنبه دهم فروردین ماه ورود بدون ماسک به مترو و ناوگان اتوبوسرانی پایتخت ممنوع است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه  کنترل استفاده از ماسک برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی از روز شنبه دهم خرداد ماه سختگیرانه می شود، گفت که این سخت‌گیری‌های از سوی نیروی انتظامی، پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری تهران اعمال خواهد شد و از ورود افراد بدون استفاده از ماسک در تمامی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ها ممانعت می‌شود.

مناف هاشمی ممنوعیت ورود افراد بدون ماسک به مترو اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی تهران را بر اساس مصوبه دولت مبنی بر اجباری شدن ماسک در مترو و اتوبوس تهران عنوان کرد.

او گفت که دولت و وزارت بهداشت این دغدغه را دارند که فاصله اجتماعی در استفاده مردم از مترو و اتوبوس رعایت شود و هم اکنون در ۱۲۷ ایستگاه مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی ماسک به قیمت مناسب عرضه می شود و حتی امکان عرضه ماسک در پایانه‌های تاکسیرانی شهر هم فراهم شده است.

همزمان ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، نیز در یک برنامه تلویزیونی گفت که «حمل و نقل عمومی و مسافرت غیر ضروری بسیار خطرناک است» و  تاکید موکد دارم هرکس از منزل خارج می‌شود ماسک بزند و هر کس نیز در جمع چند نفر شرکت می کند ملزم به استفاده از ماسک است.

حریرچی نیز گفت که ما در وزارت بهداشت به دنبال اجباری کردن ماسک در کلیه امکان عمومی هستیم.

 

بخشنامه بازگشایی کامل ادارات سرراسر کشور با تعطیلی آشپزخانه و آبدارخانه

از سوی دیگر جمشيد انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی، در بخشنامه‌ای دستور بازگشایی کامل ادارات در سراسر کشور را از ۱۰ فروردین ماه صادر کرد.

تمهیداتی که برای کنترل شیوع کرونا در بخشنامه جدید سازمان امور اداری و استخدامی بر اجرای آن تاکید شده «تعطیلی آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های ادارات» و منع «پذيرایی در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردی و گروهی»، و منع « صرف صبحانه و ناهار نيز به‌ صورت گروهی و فردي در سالن غذاخوری، ساير محل‌های عمومی اداره‌ها و اتاق كار كاركنان ممنوع است.»

در بخش دیگری از بخشنامه رییس سازمان امور اداری و استخدامی از مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرای خواسته شده  كماكان در انجام فعاليت‌ها، اجرای پروتكل‌های بهداشتی از سوی كاركنان، محيط اداری، ارباب رجوع و تجمعات اداری را رعايت كنند.

در بخشنامه جدید تاکید شده که بخشنامه قبلی این سازمان در ۱۹ فروردین ماه مبنی بر «حضور دوسوم کارکنان و معاف کردن یک سوم کارکنان از حضور در محل کار با استفاده از دورکاری یا مرخصی و به صورت نوبت بندی» لغو شده است.

در این بخشنامه ساعت کار ادارات را از ساعت هفت و نیم صبح تا دو نیم بعد از ظهر تعیین شده و در آن آمده که استفاده از خدمات دوركاری صرفا در صورت امكان تامين زيرساخت‌های الكترونيكی لازم برای كاركنان دوركار و با الویت «بانوان دارای فرزند خردسال» و «كاركنانی كه در گروه‌های آسيب‌پذير قرار می‌گيرند»، مجاز است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More