شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازرسی از یک کشتی تحریمی ایران در سواحل لیبی

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی، اعلام کرد با رصد یک کشتی ایرانی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، آن را برای کنترل بار به سمت سواحل لیبی هدایت کرد.

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی روز شنبه هفتم اردیبهشت صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد این کشتی که «شهرکرد» نام دارد و پرچم ایران بر آن برافراشته شده، اکنون در بندر مصراته، اصلی‌ترین بندر لیبی واقع در شمال غربی این کشور، لنگر انداخته است.

این کشتی علاوه بر ثبت در فهرست تحریم‌های آمریکا، در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز قرار دارد.

در سایت اینترنتی دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشته شده که این کشتی از پنجم نوامبر سال گذشته میلادی در فهرست سیاه قرار گرفته است.

این کشتی که حامل ۱۴۴ کانتینر است از سوی وزارت کشور دولت لیبی بازرسی شده تا «مدارک» آن مورد تایید قرار گیرد.

بر اساس سایت «مارین ترافیک» که در زمینه نقل و انتقالات دریایی است، این کشتی روز بیستم آوریل از بندر بورگاس در بلغارستان به مقصد مصراته حرکت کرده است.

سایت العربیه نیز نوشت: «این کشتی وابسته به خطوط کشتی‌رانی دولتی IRSL ایران است که ایالات متحده نیمه ماه گذشته به دلیل ارتباط با فعالیت‌های سپاه پاسداران، آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.»

روز ۲۳ آوریل، ژنرال احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی که تحت کنترل مارشال خلیفه حفتر قرار دارد، نیز از حضور یک کشتی ایرانی در سواحل مصراته خبر داده بود.

مصراته در کنترل شبه‌نظامیان مخالف ارتش ملی لیبی است.

او گفت که اگر این کانتینرها حامل سلاح و حامل سلاح و مهمات باشند برای جامعه بین‌المللی شرم آور خواهد بود.

پیشتر در ماه ژانویه نیز احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی ترکیه را به ارسال اسلحه به بندر مصراته متهم کرده بود.

مارشال خلیفه حفتر، نظامی قدرتمند لیبی، روز چهارم آوریل عملیاتی را برای تصرف طرابلس، مرکز حکومت وفاق ملی لیبی آغاز کرد، اما پس از یک پیشروی سریع، نیروهایش از سه هفته پیش در جنوب پایتخت متوقف شدند.

هر چند خیلی از شبه‌نظامیان لیبی از جمله شبه نظامیان مصراته که با ارتش ملی لیبی در جنوب پایتخت در جنگ هستند، به دولت وفاق ملی وفادارند، اما همه آنها این موضوع را ابراز نمی‌کنند و خود را پیش از هرچیز مخالف هفتر می‌خوانند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More