شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اینستکس، توان دفاعی، مبارزه با فساد و وزیر آموزش و پرورش، محورهای خطبه‌های نماز جمعه

امامان جمعه شهرهای مختلف ایران امروز جمعه، ۲۵مرداد به روال هر هفته، از تریبون نماز جمعه به موضوعات مختلفی از جمله اینستکس، توان دفاعی، مبارزه با فساد و مساله انتخاب زن برای تصدی وزارت آموزش و پرورش پرداختند.

 

علم‌الهدی در مشهد: اینستکس، برنامه کلاه‌بردای است

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اینستکس را برنامه کلاه‌بردای اروپا خواند.

علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را «مزدور بی‌جیره مواجب ترامپ» توصیف کرد و گفت او « ۱۰۰ دقیقه با رئیس‌جمهور ما حرف می‌زند و اینستکس را مطرح می‌کند. مشخص است [اینستکس] برنامه کلاهبرداری است و برنامه برطرف کردن مشکل ما نیست.»

علم‌الهدی در ادامه سخنان خود افزود اگر کاهش تعهدات برجامی را ادامه دهیم، «خسارت ۴ سال برجام را نیز تامین می‌کنیم و هم اینکه دشمن بی‌آبرو شده است و هم مسئله انتخابات آمریکا که جریان ایده‌آل استکبار است شکست می‌خورد.»

به گزارش تسنیم، احمد علم‌الهدی همچنین در دیدار با بزرگان طوایف و موکب‌دارن عراقی اربعین که در مشهد گرد آمده بودند، گفت «گویی قرار است بشریت با زیارت اربعین آگاه و از گمراهی نجات یابد.»

 

صدیقی در تهران: در بخش‌های مختلف دفاعی حرکت جهشی به سوی قله داشتیم

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران گفت پهپاد آمریکایی را می‌شد «با اس ۳۰۰ روسی هم زد، اما این موشک که این پهپاد را زد موشک بومی بود. این، نشانه افول تمدن استکباری است.»

به گفته صدیقی، جمهوری اسلامی «در بخش‌های مختلف دفاعی حرکت جهشی به سوی قله داشته و مسیرهای طولانی را یک شبه طی کرده‌ است.» او در این ارتباط افزود «هواپیماهای فوق تصور ساخته شده است که طراحی و سازنده آن و خلبان آن ریسک کرد و اولین پرواز را انجام داد و رضایت رهبری را دریافت کردند.»

نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران در ادامه سخنان خود تاکید کرد که «باید قیمت دلار را به گونه‌ای تامین کنند که از ۱۸ هزار تومان به ۱۰ تومان رسیده.» صدیقی با اشاره به صادراتی که با این قیمت انجام می‌شود، گفت «صادراتی که ارزش افزوده نیاورد مفید نیست.»

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود گفت «مبارزه با فساد و قاچاق، با شمشیر حق به دست رئیس قوه قضائیه انجام می‌شود.» او همچنین تاکید کرد که «مسئله‌ی مالیات، ارز و فساد باید جهادگرایانه ساماندهی شود تا کار به جایی برسد.»

  

باقری در اسالم گیلان: مسأله زن بودن وزیر آموزش پرورش گربه رقصانی جدید انتخاباتی است

محمدجواد باقری، امام‌جمعه اسالم گیلان گمانه‌زنی‌های بر سر انتخاب وزیر آموزش و پرورش زن، آن را «گربه رقصانی جدید انتخاباتی» توصیف کرد.

محمدجواد باقری افزود «ما با وزارت زنان مخالفتی نداریم، اما نباید جایگاه خطیر آموزش و پرورش را به مسئله زن یا مرد وزیر محدود کنیم. واقعا همه مشکلات آموزش و پرورش تمام شده که دولت در این ایام کم باقیمانده از عمر خود بخواهد بحث مرد یا زن بودن وزیر را مطرح کند.»

امام‌جمعه اسالم در ادامه سخنان خود، با اشاره به سفر جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده به بریتانیا گفت «باید به این مقام آمریکایی بگویم عجله نکن به زودی رسانه‌های انگلیس خبر مرگ تو را اعلام خواهند کرد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More