شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران متهم به دخالت در انتخابات آمریکا

مقام‌های آمریکایی در بیانیه‌ای سه کشور ایران، روسیه و چین را متهم کردند که برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا تلاش می‌کنند.

رویترز گزارش داد که دفتر مدیر اطلاعات ملی، وزارت دادگستری، اف.بی.‌آی و دفتر امنیت کشور در بیانیه‌ای مشترک نوشتند که ایران، چین و روسیه به دنبال آن هستند که از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و انتشار اطلاعات نادرست درباره نامزدهای انتخابات در انتخابات آمریکا اثر بگذارند.

آمریکا اعلام کرده است که فعالیت برای جلوگیری از دخالت این سه کشور در انتخابات، از اولویت‌های این دولت است.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا روز ششم نوامبر برگزار خواهد شد و در جریان آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و همچنین ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا مشخص خواهد شد.

در ماه‌های اخیر دولت آمریکا چندین بار دیگور کشورها را به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات این کشور متهم کرده است. علاوه بر بحث‌ها و تحقیقات درباره دخالت و نقش احتمالی روسیه در پیروزی دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، بحث دخالت چین و ایران هم بارها مطرح شده است.

دونالد ترامپ در جریان برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، دولت چین را متهم کرد که به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات این کشور است. اتهامی که از سوی دولت چین تکذیب شد.

روز جمعه نیز دولت آمریکا علیه یک شهروند روسیه به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره اعلام جرم کرد. این شهروند روس برای همان شرکت تحقیقاتی فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی کار می‌کرد که بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در ماه فوریه علیه آن اعلام جرم کرده بود.

دولت دونالد ترامپ بهار سال جاری نیز درباره تهدیدهای روسیه برای دخالت در انتخابات و همچینن توانایی چین و ایران برای دخالت در فرایند انتخابات هشدار داده بود. حدود سه ماه پیش نیز جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، گفته بود چین، ایران و کره شمالی در پی دخالت در انتخابات آمریکا هستند.

چند روز پیش توییتر هم اعلام کرد بیش از ۴ هزار ترول متعلق به ایران و روسیه را غیرفعال کرده است که با هدف اثرگذاری بر فضای عمومی فعالیت می‌کردند. پیش از این فیس‌بوک و مایکروسافت هم در گزارش‌های جداگانه‌ای به تلاش‌های سایبری روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا خبر داده بودند.



 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More