شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
به گفته دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران

ایرانی‌ها نصف پارسال سفر خارجی رفتند

 

مرتضی قربانی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از کاهش جدی تقاضا برای مسافرت‌های خارجی به دلیل بالا رفتن قیمت ارز خبر داده و گفته حجم سفر ایرانی‌ها در مسیرهای پرمسافر به کمتر از نصف رسیده است.

پیشتر در روز ۱۶ مهرماه، محمد خیاطیان سرپرست معاونت گردشگری گفته بود که حجم سفرهای خارجی ایرانی‌ها ۱۱ درصد کاهش داشته است.

در همین حال علیرغم این که طی روزهای اخیر برخی مقام‌های دولتی ایران وعده داده بودند که با کاهش نسبی قیمت ارز، قیمت بلیت‌های هواپیما هم پایین خواهد اما اما دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران این ادعا را رد کرده است. به گفته او کاهش قیمت ظاهر قضیه است و شرکت‌های هواپیمایی با عناوین مختلف از جمله «مالیات اضافی»، نرخ‌ها را افزایش داده‌اند.

او برای نمونه به صدور بلیت ۱۵ میلیون تومانی یکی از هواپیماهای داخلی در مسیر تهران ـ استانبول اشاره کرد و گفت قیمت این بلیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است اما به  نرخ پرواز کانادا فروخته شده است.

به گفته دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، سال گذشته دست‌کم روزی شش هفت پرواز مستقیم بین تهران و تفلیس برقرار بود اما حالا هر ایرلاین هفته‌ای دو تا سه پرواز دارد که برخی هم کلا پروازشان را قطع کرده‌اند.

او گفت حجم سفرهای هوایی در مسیر گرجستان تا ۶۰ درصد و مسیر تهران - استانبول تا ۵۰ درصد ریزش داشته است و در این مسیر نه تنها تعداد پروازها کاهش یافته که برخی ایرلاین‌ها دیگر حضور ندارند.

به گفته او «پروازهای مستقیم شرکت‌های خارجی همچون «ایرآسیا» و «آتای ایرویز» در مسیرهای مالزی و تایلند که از دیگر مقاصد پر سفر ایرانی‌ها در این فصل به شمار می‌آید کاملا متوقف شده است.»

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی با اشاره به تصمیم برخی ایرلاین‌های خارجی برای خروج از ایران گفت که این ایرلاین‌ها «پیش از افزایش شدید نرخ‌ها پیش‌دستی کرده و پروازهایشان را در مسیر ایران متوقف کردند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More