شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران؛ اولین مقصد نفتکش آسیب دیده در فجیره

 

یکی از چهار فروند نفتکشی که در ماه می امسال در بندر فجیره امارات متحده عربی هدف حمله خرابکارانه منتسب به ایران واقع شدند به ناوگان کشتیرانی بازگشته و اولین مقصد آن ایران است.

به نوشته بلومبرگ به نقل از اطلاعات پایش کشتیرانی، نفتکش آندرآ ویکتوریا در بخش شمالی خلیج فارس مشغول حرکت بوده و مقصد خود را بندر امام خمینی اعلام کرده است. 

طبق این اطلاعات، این نفتکش که با پرچم سنگاپور در حال حرکت بوده حامل سوخت به مقصد ایران است.   

آمریکا و عربستان سعودی حملات خرابکارانه به نفتکشها را به ایران نسبت دادند و همین موضوع به تنش‌های جاری در خلیج فارس دامن زد. یک ماه بعد نیز دو نفتکش دیگر در نزدیکی آب‌های سرزمینی ایران هدف حمله واقع شدند.

بندر فجیره که قطب نفتی منطقه خلیج فارس به شمار می‌آید در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده که از گلوگاه‌های اصلی تردد نفتکش‌هاست.

ایران هرگونه دست داشتن در این حملات را رد کرد. اخیرا نیز یک فروند نفتکش ایرانی عازم سوریه به سبب نقض تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه این کشور جنگ‌زده در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

نفتکش آندرآ ویکتوری پس از انجام تعمیرات در بندر رشید دوبی در اوایل ماه جاری به روش کشتی‌به‌کشتی به بارگیری سوخت اقدام کرده است. ماهیت سوخت ارسالی به ایران مشخص نشده است.

تحریم‌های آمریکا که پس از خروج این کشور از توافق هسته‌ای برجام علیه ایران اعمال شده است هرگونه تجارت نفت و محصولات پالایشی را با ایران منع می‌کند.

ایران در گذشته سوخت پالایش‌شده برای رفع نیازهای داخلی از خارج خریداری کرده و در عین حال به توسعه ظرفیت پالایش خود نیز پرداخته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More