شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انجمن مهندسان خواستار معرفی عاملان پنهانکاری عمدی شیوع کرونا در ایران شد

انجمن اسلامی مهندسان ایران در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، خواستار معرفی عاملان شیوع کرونا در این کشور و همچنین مسببان «پنهانکاری عامدانه» در این زمینه شد.

 در نامه شورای مرکزی این انجمن آمده است: «درست است كه محاكمه مسببین ورود و شيوع بيماری و محتكرین از وظايف قوه قضاييه است اما همه از شما انتظار دارند، در اولين قدم ضمن معرفی افراد سودجو، كسانيكه باعث شيوع بيماری شده و تمام گروه‌هايی كه منجر به پنهان کاری عامدانه در اين زمينه شده‌اند را به اطلاع عموم برسانيد.»

مقام‌های جمهوری اسلامی به طور رسمی در تاریخ ۳۰ بهمن شیوع کرونا در ایران را اعلام کردند، اما بر اساس اسناد رسیده به ایران‌اینترنشنال مقام‌های رسمی از اوایل بهمن در جریان مرگ تعدادی از شهروندان ایرانی بر اثر کرونا بوده‌اند.

انجمن مهندسان ایران همچنین «عدم اعتماد عمومی به رسانه ملی» را «یکی از مهم‌ترين عوامل لجبازی مردم با دستورات ستاد مبارزه با كرونا» دانست كه مردم «را در يك بی‌توجهی قرار داده و عده کثیری را راهی مسافرت‌های نوروزی كرده است.»

این انجمن درباره اخراج پزشكان بدون مرز از ایران نیز خطاب به روحانی نوشت که این امر، «حيثيت نظام و ملت را در چشم جامعه جهانی عمیقا تحت تاثیر منفی قرار داده است و از شما انتظار مي‌رود توضيحاتی قابل قبول برای مردم در اين زمينه ارائه كنيد.»

در حالی که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از «توطئه آمریکا» در این زمینه سخن گفته، این نامه می‌افزاید: «كرونا ثابت كرده است يك تهديد برای تمدن بشريست و متاسفانه عده‌ای سعی در ارتباط آن با تصورات توطئه‌محورانه خود دارند.»

انجمن مهندسان همچنین خواستار منع کامل آمد و شد به مدت ۱۴ روز (به جز موارد خاص با كارت تردد) دست‌کم تا انتهای فروردین‌ماه شد و از دولت خواست که «برای کاهش آلام هموطنان آسیب‌پذیرتر، بسته‌های معیشتی چند ماهه به صورت جدی‌تر به آنها ارائه شود و برای بخش تولیدی كشور نيز سياست‌هاي اقتصادی، حمایتی از جمله معافيت‌های مالياتی و تسهيلات بانكی در نظر گرفته شود.»

با این حال این نامه خواستار بازگشت نیروهای نظامی به جایگاه خود پس از پایان بحران کرونا شده است.

همچنین از دولت خواسته شده که با «گروه‌های واپس‌گرا نيز در اين روزها با اعمال حرمت‌شكنانه خود از جمله حمله به مكان‌های مذهبی و نشر اكاذيب و بازی با آبروی پزشكی كشور، جنجال‌های زيادی راه انداخته‌اند» برخورد کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More