شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انجمن مراقبت‌های ویژه ایران: برخلاف اظهارات روحانی، درمان مبتلایان کرونا رایگان نیست

 

علی امیر سوادکوهی، رییس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، اعلام کرد که برخلاف اظهارات حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران، درمان مبتلایان کرونا در بیمارستان‌های این کشور رایگان نیست.

امیر سوادکوهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا درباره هزینه درمان مبتلایان به کرونا گفت: «هرچند رییس‌جمهور اعلام می‌کند که تمام مراحل رایگان است اما این‌گونه نیست و در بیمارستان‌ها هزینه تمام خدمات از بیماران دریافت می‌شود و یارانه‌ای از طرف دولت پرداخت نشده است.»

او ادامه داد: «ادعای رایگان بودن خدمات، حکایت همان واکسنی است که وزیر بهداشت می‌گوید رزرو کرده اما رییس بانک مرکزی مدعی است که چنین اعتباری را نداریم و تحریم اجازه خرید واکسن را نمی‌دهد.»

حسن روحانی پیشتر در اردیبهشت‌ماه گذشته گفته بود: «ما به عنوان کشوری که در شرایط تحریم شدید بودیم در چنین شرایطی ایستادگی کردیم و بیمارمان را به طور رایگان معالجه کردیم.»

 

نگرانی‌های مقام‌های دولتی از بروز اوج دیگری در دی‌ماه 

با وجود کاهش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا در ایران در روزهای اخیر، برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی نسبت به بروز اوج دیگری از کرونا در دی‌ماه ابراز نگرانی کرده‌اند.

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، روز شنبه به خبرگزاری فارس گفت: «روز پنجشنبه گذشته ۷۴ نفر و جمعه ۵۲ نفر در تهران به دلیل کرونا جان باخته‌اند که با شیب ملایمی آمار در این زمینه در حال کاهش است و انتظار داریم تا آخر آذر هم‌زمان با ادامه محدودیت‌های مربوط به کرونا تداوم داشته باشد.»

او با این حال تاکید کرد: «البته نگران هستیم که مجدد در دی با پیک دیگری از کرونا مواجه شویم.»

همچنین حسن روحانی روز شنبه با هشدار درباره مهمانی‌های خانوادگی در «شب یلدا» گفت: «ما دو هفته بعد از شب یلدا ممکن است شاهد موج جدید و موج مرگ‌ومیر باشیم.» 

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت نیز به ایلنا گفت: «با توجه به شیوع گسترده‌ای که در این دید‌وبازدیدها و دورهمی‌های طولانی وجود دارد، یکی از نگرانی‌های اصلی ما که در این ایام وجود دارد و نگرانیم خدایی نکرده کرونا را دوباره حمله‌ور کند، شب یلدا است.»

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران، در شبانه‌روز گذشته ۸۲۰۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شد و ۲۲۱ مبتلای دیگر بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

با این حساب، مجموع مبتلایان شناسایی شده در آمارهای رسمی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۱۸ نفر و مجموع جان‌باختگان کرونا به ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، همچنین وضعیت کرونای ۱۲ شهرستان ایران را قرمز، ۲۳۱ شهرستان را نارنجی و ۲۰۵ شهرستان را زرد اعلام کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More