شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقال به قرنطینه و آغاز اعتصاب غذای محمد نجفی، وکیل زندانی، پس از اعتراض به خامنه‌ای

محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر زندانی،از روز شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸به بند قرنطینه زندان مرکزی اراک منتقل شده و از زمان این انتقال دست به اعتصاب غذا زده است.

انتقال محمد نجفی به بند قرنطینه زندان مرکزی اراک پس از آن صورت گرفت که این وکیل زندانی با انتشار یک فایل صوتی از زندان به شدت نسبت به سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اعتراض کرد.

نجفی در این فایل صوتی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفت: «شما آقای خامنه‌ای، پنهان از چشم مردم و پشت درهای بسته گفتید، قانون و شرعا نمی‌توانم رهبر شوم،  و باید به حال مردم ایران خون گریست اگر احتمال رهبر شدنم باشد» اما «برخلاف این ادعای درست و محکم و قرا، رهبر شدید. رهبر شدید و سوار بر شتر خلافت. شیر آن نوشیدید، سی سال است که نه آهسته می‌روید، نه کسی را ترک‌تان سوار می‌کنید، نه نگه می‌دارید ببینید چه برجای گذاشته‌اید. نه پیاده می‌شوید. چنان تند می‌تازید تا پاکوب شتر خلافت شود خاک و پاره پاره وطن. کار بکشد به جنگ داخلی هموطن با هموطن.»

او در بخش دیگری از این سخنانش خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، گفت: «به عدم مشروعیت و مقبولیت خود مشکوک شاید هم ایمان دارید» اما «تن نمی‌دهید به رفراندوم. فقط یک راه مانده باقی، زور مردم.»

 

در سی سال رکورد اختلاس و دروغ و فساد را زدید

نجفی در پیام صوتی خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفت: «علی که مدعی معصومیت نبود ظرف سه سال رکورد عدالت را زد، شما در ۳۰ سال رکورد اختلاس و اعتیاد، فساد و فحشا، تروم و گرانی، دروغ و ریاکاری را زدید، ولی مدعی هستید یک اشتباه نداشتید و یک‌بار عذرخواهی نکردید. رهبر بی‌خطا، به خدا قبول خلافت بزرگترین خلاف» تو بوده است.

نجفی در این فایل صوتی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفت: «شما آقای خامنه‌ای، پنهان از چشم مردم و پشت درهای بسته گفتید، قانون و شرعا نمی‌توانم رهبر بشوم،  و باید به حال مردم ایران خون گریست اگر احتمال رهبر شدنم باشد. برخلاف این ادعای درست و محکم و قرا، رهبر شدید. رهبر شدید و سوار بر شتر خلافت. شیر آن نوشدید، سی سال است که نه آهسته می‌روید، نه کسی را ترک‌تان سوار می‌کنید، نه نگه می‌دارید ببینید چه برجای گذاشته‌اید. نه پیاده می‌شوید. چنان تند می‌تازید تا پاکوب شتر خلافت شود خاک و پاره پاره وطن. کار بکشد به جنگ داخلی هموطن با هموطن.»

این وکیل زندانی خطاب به خامنه‌ای گفت: «به عدم مشروعیت و مقبولیت خود مشکوک شاید هم ایمان دارید. تن نمی‌دهید به رفراندوم. فقط یک راه مانده باقی، زور مردم.»

 

اختیارات مطلق، بدون پاسخگویی

او در بخش دیگری از پیام صوتی خود با اشاره به وضعیت فعلی مردم ایران، از رهبر جمهوری اسلامی پرسید: «این درست است که اختیارات مطلق و پاسخ‌گویی مطلقا. مردم توی شعب ابی‌طالب در رنج، شما و مسئولان توی غنائم طاق کسری در گنج.»

او همچنین به روایت‌های اطرافیان رهبر جمهوی اسلامی و برخی سخنان خود وی اشاره کرد و گفت: «آقای خامنه‌ای به وقت زاییده شدن گفتید "یا علی"، از آسمان غذا می‌خورید، با غیب در ارتباطی اید، با امام زمان دیدار دارید، خاک و سنگ را متبرک می‌کنید. بوسه زنان بر دست‌تان را حلال می‌کنید. گوی سبقت از موسی و عیسی ربوده‌اید، مانده فقط ید بیضا و عصای اژدها.»

 

مداحان و معجزه بازان دروغین، منصب می گیرند، منتقدان حبس می‌گیرند و زهر

این وکیل زندانی در ادامه خطاب به خامنه‌ای با بیان اینکه «مانده‌ام کدام از دو امام علی عالم‌تر است»، خطاب به علی خامنه‌ای گفت: «نورانی هستید، نورانی هستید در ماشین مخصوص با آن همه نورافکن و نورپردازی حرفه‌ای. البته شما با آن محاسن سفید که سهل است اگر بلال حبشی هم جای شما بنشیند نورانی می‌شود. افسوس افسوس که مداحان و معجزه بازان دروغین، منصب می گیرند، منتقدان حبس می‌گیرند و زهر.»

او همچنین به حمایت صریح رهبر جمهوری اسلامی از محمود احمدی‌نژاد در جریان انتخابات بحث برانگیز۱۳۸۸ اشاره کرد و گفت: «آقای خامنه‌ای صحبت از نور شد، یاد هاله نور افتادم، از سنگ محک بصیرت‌تان آقای احمدی‌نژاد چه خبر. آقای خامنه‌ای وقتی قاضی و اعضای خبرگان رهبری و هر مسئول دیگر باید ذوب در ولایت مطلقه باشد تا تایید صلاحیت شود، هیچ کس خودش نیست.متظاهرند.»

محمد نجفی با بیان اینکه  آب از سر بی‌طرفی گذشته‌» است و «آزادی و استقلال و عدالت» مرده است، گفت: «آقای خامنه‌ای، ولایت مطلقه با آزادی و دموکراسی دو پادشاه‌اند که در یک اقلیم نمی‌گنجند، تا ولایت مطلقه است، آزادی مردم مطلَقه(طلاق داده شده) است. ببینید که ولایت چه خاکی کرده بر سر این ولایت.»

 

سرانجام از فساد و ستم، تزویر و خرافه، ویران می‌شود دارالخلافه

این وکیل زندانی همچنین در پایان این فایل صوتی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفت: «قسم به کتاب مبین، شما با حکومت دین، دین مردم را زدید به زمین. آقای خامنه‌ای خوب نامه می‌نویسد به مردم و حاکمان جهان» اما وقتی «من برای‌تان نامه می‌نویسم، می‌فرستید مرا زندان.»

او به رهبر جمهوری اسلامی درباره روش حکمرانی‌اش هشدار دارد  و گفت: «آقای خامنه‌ای، سرانجام از فساد و ستم، تزویر و خرافه، ویران می‌شود دارالخلافه.»

 

وکیلی با ۱۹ سال حکم زندان

 محمد نجفی، وکیل دادگستری، سابقه وکالت بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی را در کارنامه خود دارد. او در جریان اعتراضات سراسری دی۱۳۹۶ فاش کرد که یکی از معترضان جوان به نام «وحید مرادی» در بازداشتگاه کلانتری۱۳ اراک براثر شکنجه کشته شده‌است.

در پیامد این افشاگری نجفی و شماری از فعالان مدنی اراک و شازند که در جریان این افشاگری از جمله تلاش برای یافتن خانواده وحید حیدری نقش داشتند، بازداشت و از سوی دادگاهی در اراک به تحمل حبس و جریمه محکوم شدند.

محمد نجفی، وکیل و فعال حقوق بشر ۴۴ ساله ساکن شهر شازند در استان مرکزی است و تاکنون بارها بازداشت، محاکمه و در چند پرونده‌ به اتهامات سیاسی به ۱۹ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ۴ میلیون تومان جریمه نقدی باضافه محرومیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

او ابتدا سه سال پیش از سوی شعبه ۱۰۱ یک دادگاه کیفری اراک به اتهام «اخلال در نظم عمومی» و «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» به ۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بعد از افشای کشته‌شدن «وحید حیدری در بازداشتگاه کلانتری۱۳ اراک» در جریان اعتراضات دی۱۳۹۶، این بار شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک، محمد نجفی را به اتهام «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام» به ۱ سال حبس، بابت «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و به اتهام «همکاری با دول متخاصم از طریق انتقال اخبار و اطلاعات به وسیله مصاحبه» به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

علاوه براین، محمد نجفی در سومین پرونده‌اش از سوی دادگاه کیفری شازند به اتهام تشویش اذهان عمومی به ۲ سال زندان تعزیری و ۴ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد که این حکم در ۸ تیرماه ۱۳۹۸ عینا از سوی دادگاه تجدیدنظر اراک تایید شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More