شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقاد سپاه پاسداران از حسن عباسی: برخورد اطلاعات سپاه با عوامل نفوذی قانونی است

 

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، با رد اظهارات اخیر حسن عباسی، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران درباره «شیوه تامین بودجه سپاه»، گفت: «منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی و جاسوس‌های سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در چارچوب وظایف مصرح و قانونی و یکی از تاثیرگذارترین عملکردهای سپاه است.»

رمضان شریف، روز یکشنبه ششم بهمن، در این زمینه ادامه داد که اظهارات حسن عباسی «دیدگاه و برداشت‌های شخصی» او بوده و «فاقد وجاهت قانونی» است.

به تازگی ویدئویی از یک سخنرانی حسن عباسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او در آن با اشاره به بازداشت جیسون رضاییان، خبرنگار ایرانی-آمریکایی روزنامه واشنگتن پست می‌گوید: «ببینید شیوه بودجه در آوردن سپاه چگونه است؟ یک جاسوس می‌گیرد، و در قبال آزادی‌اش دولت ایران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آمریکا می‌گیرد؛ یا در قبال خون‌بهای شهید قاسم سلیمانی ۳ میلیارد دلار درآمد خالص از قطر داشته است.»

رضاییان در روزهای امضای توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی آزاد شد و همزمان آمریکا مبلغی را به ایران نقدا پرداخت کرد.

اما سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در واکنش گفت که این اظهارات پیشتر در سال ۱۳۹۵ نیز از سوی حسن عباسی تکرار شده بود و اکنون نیز «توسط بدخواهان دستاویز قرار گرفته و هجمه به سپاه را سبب شده است».

او به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد که «خون بهای» سلیمانی «خروج اشغالگران تروریست آمریکایی از منطقه است».

رمضان شریف گفت همچنین حسن عباسی را تهدید کرد که «دستگاه‌های متولی امر اظهارات و ادبیات بکار گرفته شده توسط وی را که خارج از روال منطقی است، در چارچوب قانون و مقررات مورد رسیدگی قرار می‌دهند».

پیشتر سایت عصر ایران درباره این اظهارات عباسی نوشته بود که «اگر یک مأمور اسرائیلی می‌توانست سال‌های سال در سیستم حکومتی ایران نفوذ کند و رفته رفته به تریبون‌دار و تئوریسینی برای جریان حاکم تبدیل شود، همان حرف‌هایی را می‌زد که حسن عباسی می‌زند.»

اکنون بسیاری از ایرانیان دوتابعیتی مثل نازنین زاغری و فریبا عادلخواه در زندان اطلاعات سپاه پاسداران به سر می‌برند.

چندی پیش، خانواده برخی از زندانیان دوتابعیتی و همچنین تعدادی از زندانیان پیشین دوتابعیتی در ایران، در نشست کمیته حقوق بشر سنای آمریکا از دولت این کشور و همچنین جامعه بین‌المللی خواستند تا در زمینه آزادی نزدیکانشان در ایران و همچنین آنچه «صنعت گروگانگیری» جمهوری اسلامی ایران خواندند، فشار بیشتری بر تهران وارد کنند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز به مناسبت چهلمین سالگرد حمله به سفارت آمریکا در تهران و به گروگان گرفتن دیپلمات‌ها و کارکنان این سفارتخانه، گفت که با وجود گذشت چهل سال از این حادثه، جمهوری اسلامی همچنان به گرو‌گان‌گیری‌های خود ادامه می‌دهد.

عباسی در هفته‌های اخیر نیز در مراسم درباره قاسم سلیمانی از «کشتن و تکه‌تکه کردن» اصلاح‌طلبان سخن گفته بود.

مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب، در واکنش به این اظهارات در توییتر نوشت: «پیشنهاد بسیاری از دوستان شکایت از آقای عباسی به اتهام هتاکی، تهدید به قتل و تحریک به ترور است. اما من قصد پیگیری قضایی موضوع را ندارم ... محکومیت علنی این سخنان توسط اصولگراها کارسازتر است.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More