شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقاد تند امام جمعه اهل سنت آزاد شهر از شلیک ماموران به کودک خردسال و مادرش در ایرانشهر

 

 

مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در استان گلستان، شلیک ماموران به یک کودک خردسال و مادرش در ایرانشهر را محکوم کرد و سخنان فرمانده نیروی انتظامی در این باره را «شرم آور» خواند. این کودک بر اثر تیراندازی کشته شد.

او در خطبه های نماز عید فطر گفت: «مساله‌ای رخ داد که برای ما ننگ است. کودکی را می کشند و مادرش زخمی می‌شود، فرمانده آن منطقه می‌گوید آنها تروریست بودند و اسلحه داشتند، شرم بر تو باد.»

این روحانی اهل سنت خواستار آن شد که عاملان این تیراندازی محاکمه شوند.

 

 

حسن کیخا، فرمانده پلیس ایرانشهر، روز ۲۰ اردیبهشت کشته شدن میثم نارویی، کودک خردسال، بر اثر تیراندازی ماموران نیروی انتظامی را تایید کرد.

او در عین حال مدعی شد که سرنشینان این خودرو «مسلح بودند» و به «سمت ماموران تیراندازی کردند». کیخا گفته بود: «دو سرنشین خودرو که مسلح نیز بودند از محل متواری شدند.»

عبید ملک‌رئیسی، از فعالان رسانه‌ای ایرانشهر، در توییتر نوشته بود که میثم نارویی، کودک پنج ساله «همراه مادرش برای خرید عید فطر از روستا به شهر آمده بودند که عیدشان تبدیل به عزا شد».

علیرضا موسایی، دادستان نظامی استان سیستان‌وبلوچستان، روز ۲۱ اردیبهشت از بازداشت این ماموران و تشکیل پرونده برای آنان خبر داد.

مولانا گرگیج همچنین با اشاره به موارد متعدد شلیک ماموران به شهروندان اهل سنت گفت: « تا کی می‌توانیم این جنایت‌ها را تحمل کنیم؟ تا کی مردم سکوت می‌کنند؟»

او تاکید کرد که ماموران نیروی انتظامی که این «جنایت‌ها» را انجام می‌دهند، مجازات نمی‌شوند و «آزادانه می‌گردند».

این امام جمعه اهل سنت خطاب به مقامات گفت: «مردم همیشه ولی‌نعمت شما هستند. مردم را فقط در موقع انتخابات نشناسید.»

برخی از نمایندگان سابق و فعلی مجلس نیز به تیراندازی ماموران به این کودک و مادرش اعتراض کرده‌اند.

محمد سعید اربابی، نماینده سابق ایرانشهر در مجلس، نوشت: «بی‌ارزش دانستن جان و امنیت انسان‌ها در نهایت جان همه‌مان را تهدید خواهد کرد و این شتر بر در خانه همه خواهد خوابید.»

عبدالناصر درخشان، نماینده ایرانشهر در مجلس، در تذکر کتبی به وزیر کشور از «تیراندازی نابجای ماموران و ضابطین نیروی انتظامی» در سیستان‌وبلوچستان انتقاد کرده بود.

ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More