شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقاد به سفر استانداران و شهرداران در ایام سیل

خبرگزاری فارس، در گزارشی با عنوان «کدام استانداران و شهرداران ایام نوروز خارج بودند؟» به وضعیت حضور یا عدم حضور استانداران و شهرداران مراکز استان‌های سراسر کشور در محل خدمت خود پرداخته است.

بر اساس این گزارش که صحت یا سقم آن از سوی دیگر رسانه‌ها تأیید یا تکذیب نشده، «همه استانداران و شهرداران به جز سید مناف هاشمی استاندار سابق گلستان و طالب صادقیان شهردار ایلام که در مسافرت خارج از کشور به سرمی‌برد، در ایام نوروز در محل خدمتشان به مسافرین نوروزی خدمت‌رسانی می‌کردند.»

فارس به نقل از یک‌ منبع آگاه اضافه کرده که سفر شهردار ایلام به فرانسه نیز «خانوادگی» بوده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، «شهردار شیراز نیز تا قبل سیل سهمگین این شهر در تهران به سر می‌برد که به گفته دادستان شیراز روز حادثه با وی تماس گرفته شده و تا عصر روز پنجم فروردین در محل حادثه حاضر شد.»

فارس می‌افزاید گرچه شهردار شیراز «در داخل کشور» بود، «اما به خاطر حجم بالای مسافر در ایام نوروز برای شهر توریست‌‌پذیری مانند شیراز حضور شهردار در شهر ضروری به نظر می‌رسید.»

انتشار این گزارش، پس از آن صورت می‌گیرد که در رسانه‌های اجتماعی گفت‌وگویی منسوب به استاندار برکنارشده گلستان منتشر شد که در آن ادعا می‌شد که همزمان با سفر خارجی استاندار گلستان «۲۰ استاندار دیگر و ۱۰۰ نماینده مجلس» هم در خارج از ایران به سر می‌بردند.

اما مناف هاشمی، استاندار پیشین گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا این اظهارات را «شایعه» دانست و گفت «سفر خارج از کشور تعدادی از استانداران و نمایندگان کذب محض» است.

سخنگوى وزارت کشور نیز حضور تعدادى از استانداران و فرمانداران در خارج از کشور را تکذیب کرد.

پس از غیبت مناف هاشمی در زمان وقوع سیل در استان گلستان، او از سوی معاون اول رئیس جمهوری ایران برکنار شد.

در همان زمان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان از رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های مناطق سیل زده خواست «پس از فروکش کردن سیلاب، کوتاهی‌های احتمالی مدیران را بررسی و برای مدیران متخلف که کوتاهی و سوء مدیریت آن‌ها خسارت به مردم را تشدید کرد، پرونده تشکیل دهند.»

همچنین خبرگزاری فارس روز دوشنبه پنجم فروردین نوشت که «حسن روحانی رئیس‌جمهوری که تعطیلات نوروز را در جزیره قشم به سر می‌برد، امروز به تهران بازگشت.»

یک روز بعد، روحانی در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور در واکنش به انتقادها گفت که «عده‌ای نیایند در فضای مجازی کاری انجام دهند که هم اتهام و هم سخن ناروا است و هم مایوس کردن مردم است.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More