شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

امامان جمعه اصفهان و بجنورد از تهدید خود درباره «ناامن کردن زندگی بدحجابان» عقب‌نشینی کردند

دو امام جمعه در ایران که خواستار «ناامن کردن زندگی بدحجابان» شده بودند، از اظهارات خود عقب‌نشینی کردند و آن را «دروغ‌پردازی» رسانه‌ها خواندند.

دفتر یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان، در واکنش به انتقادها و اعتراض‌های گسترده به تهدید او، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از اظهارات اخیر طباطبایی‌نژاد «برداشت نادرست» صورت گرفته است.

این بیانیه با متهم کردن رسانه‌ها به «تقطیع صحبت‌های مذکور، دروغ‌پردازی و القای مطالب خودساخته»، اظهارات طباطبایی‌نژاد را فقط درباره «موردی ویژه در رفتار برخی از گروه‌های سازمان‌یافته و هنجارشکن در اصفهان» دانسته است.

همچنین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، از تهدید خود عقب‌نشینی کرد و گفت: «مخالف برخورد فیزیکی با بدحجابی هستم و معتقدم این کار باید با کار و اقدامات فرهنگی مهار شود.»

این در حالی است که این دو امام جمعه خطاب به مقام‌های انتظامی جمهوری اسلامی گفته بودند که باید «فضای جامعه» را برای افرادی که «کشف حجاب» می‌کنند، «ناامن» کرد.

امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر «بدحجابی» را «ویروس» خوانده و گفته بود: «مبادا ویروس کرونا ما را از سایر ویروس‌ها غافل کند.» او همچنین گفته بود: «بدحجابان درصدد این هستند که جامعه دینی ما را ناامن کنند.»

اما با افزایش واکنش‌های منفی به این اظهارات، امام جمعه بجنورد گفت: «من به شدت این خبر را تکذیب می‌کنم و این خبر کذب محض و نوار خطبه‌ها نیز موجود است و هر کس بخواهد می‌تواند از آن استفاده کند.»

او ادامه داد: «من در خطبه‌ها به وظیفه نیروی انتظامی اشاره کردم و از آن‌ها خواستم که شرایط را برای اشرار و کسانی که باعث ناامنی در اجتماع می‌شوند به شدت ناامن کنند تا خانواده‌ها و مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند.»

یعقوبی نیز مثل طباطبایی‌نژاد رسانه‌ها را به «خلط مبحث» متهم کرد و گفت: «این اقدام آنان زمینه ای برای خوراک سایت‌های بیگانه شد.»

در دو روز اخیر، بسیاری به ویژه در شبکه‌های اجتماعی اظهارات یعقوبی و طباطبایی‌نژاد را محکوم کردند و درباره احتمال تکرار اتفاقاتی مانند اسیدپاشی به زنان در اصفهان هشدار داده‌اند.

مرضیه ابراهیمی، یکی از زنان قربانی اسید‌پاشی در اصفهان با اشاره به سخنان تازه امام‌جمعه این شهر در اینستاگرامش نوشت در سال ۹۳ در پی اسید‌پاشی‌ها، وحشت اصفهان را فراگرفته بود، «این داستان دوباره در حال تکرار است. من این روزها حالم خوب نیست. ما بچه مردیم.»

سهیلا جورکش، قربانی دیگر اسیدپاشی هم در استوری اینستاگرامش نوشت: «اسیدپاشی‌های قبلی هنوز تمام نشده است.»

درخواست برای ناامن کردن زندگی «بدحجابان» در حالی است که با گذشت شش سال از وقوع اسیدپاشی‌های سریالی علیه زنان در اصفهان، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه جمهوری اسلامی، تاکنون عامل یا عاملان این اسیدپاشی‌ها را معرفی و مجازات نکرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More