شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

الکل سمی در ایران: صدها مسموم و پنجاه جانباخته در شهرهای مختلف

صدها نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی غیرخوراکی  به بیمارستان‌های چند استان ایران مراجعه کرده‌اند و تعداد جانباختگان در شهرهای تهران، کرج، اردبیل، ساوه، کرمانشاه، اهواز و رامهرمز به پنجاه نفر افزایش یافته است.

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اعلام کرد تعداد قربانیان مشروبات الکلی مسموم در استان خوزستان به ۳۶ نفر افزایش یافت.

احسان‌پور، روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند، به خبرنگاران گفت: «با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده در چند روز اخیر، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد مسمومیت جدید با مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی استان خوزستان مراجعه کرده که ۹۵ درصد این موارد در اهواز بوده است.»

او ادامه داد: «به صورت موردی، سایر مراجعات در شهرستان‌های ماهشهر، رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان و کارون پذیرش شده‌اند.»

با توجه به این که پیشتر اعلام شده بود تا شامگاه ۱۸ اسفند ۲۱۸ مورد مسمومیت الکلی در بیمارستان‌های خوزستان پذیرش شده‌اند، تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های این استان، بر اثر مسمومیت الکلی، دست‌کم به چهارصد نفر رسیده است.

همچنین جواد امینی سامان، مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی کرمانشاه، از جان سپردن یک نفر بر اثر مسمومیت با الکل مسموم خبر داد.

او روز سه‌شنبه 20 اسفند، گفت: «از روز ۱۶ اسفند تاکنون ۱۶ نفر در کرمانشاه براثر مسمومیت با الکل به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند. در حال حاضر یازده نفر در بخش مسمومیت بیمارستان امام خمینی بستری هستند و مابقی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.»

در استان مرکزی نیز علی اکبر عیسی آبادی، فرمانده انتظامی ساوه، روز سه‌شنبه، از مرگ دو نفر و بستری شدن سه نفر دیگر در بیمارستان بر اثر مشروبات الکلی مسموم خبر داد و گفت که عامل توزیع این مشروبات الکلی دستگیر شده است.

همچنین در تهران، شاهین شادنیا، رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان، روز سه‌شنبه، گفت که «روزانه حدود چهار یا پنج مورد» از مسمومیت‌های الکلی در این بیمارستان گزارش می‌شود.

او روز دوشنبه از مرگ ۳ نفر در این بیمارستان، بر اثر مصرف مشروب الکلی مسموم  خبر داده بود.

همچنین در حالی که تا روز دوشنبه هفت نفر در استان البرز به دلیل مسمومیت الکلی جان باختند، قدرت اخوان اکبری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، نیز از مرگ ۲ نفر بر اثر مسمومیت مشروبات الکلی در این استان خبر داد و گفت: «حال یک نفر نیز وخیم است.»

ابراهیم قدوسی، رییس اداره پیشگیری و کاهش آسیب مصرف مواد و الکل وزارت بهداشت، روز دوشنبه گفت: «عده‌ای سودجو با سوء استفاده از نیاز مردم، با اضافه کردن وایتکس به الکل‌های صنعتی رنگی، محلولی‌ بی‌رنگ را به عنوان الکل طبی به بازار عرضه می‌کنند که موجب افزایش درصد مسمومیت‌ها شده است.»

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More