شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افشای املاک چند ده میلیارد تومانی واعظ محبوب خامنه‌ای؛ فهرست هدیه دوستان به پناهیان بلندتر شد

پس از انتشار اسناد شراکت علیرضا پناهیان، روحانی و واعظ نزدیک به علی خامنه‌ای، با صاحب یک شرکت مواد غذایی بر سر ملکی چند ده میلیارد تومانی، یاشار سلطانی روزنامه‌نگار سند دیگری منتشر کرد که نشان می‌دهد پناهیان سال ۹۱ زمینی در سعادت آباد تهران با ارزش چند ده میلیارد تومان را به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از یک ایرانی مقیم فرانسه خریداری کرده است.

سند اولی که چند روز قبل و برای اولین بار یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار، منتشر کرد نشان از شراکت علیرضا پناهیان روحانی نزدیک به علی خامنه‌ای با رضا مطلبی کاشانی مالک شرکت تک ماکارون داشت.

سلطانی همراه با اسناد ملکی مربوط به این شراکت از پناهیان پرسید که «ماجرای شراکت شما در ساخت و ساز ملک منطقه ۲ تهران با آقای رضا مطلبی کاشانی مالک تک ماکارون چیست؟»

این روزنامه نگار همچنین خطاب به پناهیان نوشت که «برای ما دم از مواسات نزنید.کاش به جای هم اندیشی با میلیاردرها و تریلیاردرها، کمی درس می‌‌خواندید تا بفهمید که عدالت از اصول دین ماست و حتی باید بر رفتار خدا نیز حاکم باشد، چه رسد به بنده خدا.»

علیرضا پناهیان در واکنش به انتشار سند اول، آن را تایید کرد ولی  با تاکید براینکه این ملک «هدیه دوستان» بوده است،گفت: «یکجور رذیلانه‌ زدند شراکت فلان فرد با فلان کارخانه‌دار که هر کدام از رفقا زنگ زدند گفتند مگر برج ۱۰۰میلیاردی نیست، می‌گویم من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری [علی خامنه‌ای] که با هدیه رفقایش زندگی می کنند، من هم اینگونه زندگی می‌کنم.»

او همچنین گفت که «ما هیچ‌وقت دنبال پول درآوردن نبودیم من اگر قرار باشد همه جزییات زندگی‌ام را بگویم مردم برایم اعانه جمع می‌کنند.»

سخنان پناهیان با واکنش‌های گسترده‌ای همراه بود چرا که پیشتر  اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر دو رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، در جریان دادگاهش به اتهام فساد، گفته بود که اموالش «هدیه دوستان» است.

طبری گفته بود: «اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه‌اش را بخواهم به نام من می‌کنند. این رفاقت است و اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد.»

افشاگری دوم: خرید ۴۲۳ متر زمین چند ده میلیارد تومانی در سعادت آباد به ۱۱ میلیون تومان

یاشار سلطانی روز سه‌شنبه هجدهم شهریور ماه سخنان پناهیان را «تایید ماجرای شراکت او با مطلبی مالک تک ماکارون» ارزیابی کرد. سلطانی اقدام به انتشار سند دیگری کرد که نشان می‌دهد علیرضا پناهیان زمینی به مساحت ۴۲۳ متر مربع واقع در سعادت آباد را در سال ۱۳۹۱ به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری کرده است.

سلطانی همراه با انتشار اسناد خرید و فروش این زمین چهار پرسش را از پناهیان مطرح کرد و نوشت: «ماجرای خرید زمین ۴۲۳ متری در منطقه خوش‌نشین سعادت‌آباد تهران از خانم لیلا ممتحن در سال ۹۱ چیست؟»

او در ادامه از پناهیان پرسید که آیا در سال ۱۳۹۱ «همانطور که در قولنامه آمده شما این زمین ۴۲۳ متری را به قیمت ۱۱میلیون و هشتصد هزار تومان خریداری کردید؟ چگونه و به چه مناسبتی زمین سعادت آباد را متری ۴۳ هزار تومان خریداری کردید؟»

سوال بعدی سلطانی از پناهیان این بوده است که «خانواده ممتحن که زمان انقلاب از کشور خارج شده‌اند این ملک را به یک چندم قیمت واقعی و با واسطه‌گری مسگرزاده به شما فروخته‌اند؟»

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که پناهیان درباره خرید این زمین «مانند سوال اول برای افکار عمومی شفاف‌سازی» کند.

واعظ محبوب خامنه‌ای و ترویج پول‌دار شدن برای ظهور امام زمان

علیرضا پناهیان، متولد سال ۱۳۴۴ شهر تهران است. او از سال ۱۳۶۲ تحصیلات حوزوی خود را در قم آغاز کرد و از شاگردان  وحیدخراسانی، جوادی آملی، محمد کاظم حائری و علی خامنه‌ای است.

پناهیان در دوره جنگ ایران و عراق به معاونت فرهنگی «لشکر۲۷محمدرسول‌الله» سپاه پاسداران منصوب شد، و سمت‌هایی چون معاون فرهنگی «نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها و مرکز جهانی علوم اسلامی را بر عهده داشته است.

روابط نزدیک او با شخص علی خامنه‌ای به عنوان استاد و شاگرد و همچنین منبرهای پناهیان به عنوان یک روحانی نزدیک به بیت رهبر جمهوری اسلامی در دو دهه گذشته سبب افزایش قدرت و نفوذ او شد. او همچنین «مدرسه علمیه دارالحکمه» را در تهران تاسیس کرده است.

پناهیان که از حمایت تبلیغاتی نهادهای زیر نظر خامنه‌ای از جمله صدا و سیما برخوردار است همواره ساده زیستی را به عنوان سبک زندگی اسلامی تبلیغ می‌کرد ولی با گسترش افشاگری‌ها درباره فساد مقام‌های حکومتی طی چند سال اخیر، سخنان دیگری درباره «پول دار شدن برای ظهور امام زمان» بیان کرده است.

پناهیان از جمله در مرداد ۹۸ طی سخنانی در مشهد گفت: «تنها انجام کار فرهنگی برای امام زمان کافی نیست و ما باید نیروها را برای پول‌دار شدن و رییس  شدن تربیت کنیم.»

او حتی گفته که «اگر ما فقط کار فرهنگی انجام دهیم و در انجام امور مالی، اقتصادی و سیاسی با هم اتحاد نداشته باشیم در زمان ظهور امام زمان دچار مشکل می‌شویم.»

پناهیان در همان سخنرانی با بیان این‌که « مساله، مساله وراثت زمین است، وراثت یعنی قدرت»، به جوانان حزب‌اللهی گفت:  برای اینکه «قدرت و پول زمان امام زمان روی زمین» حفظ شود باید «این مسائل را جدی بگیرید.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More