شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش ۵۲ درصدی تردد جاده‌ای نوروزی نسبت به سال گذشته

رییس پلیس راهور از افزایش ۵۲ درصدی تردد جاده‌ای نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.

کمال هادیان‌فر در متن گزارشی که به حسن روحانی نوشت عنوان کرد که ۳۵ نفر بر اثر تصادف جاده‌ای در آخرین روز سال ۱۳۹۹ جان‌باخته‌اند.

آماری که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، با ۳۳ درصد افزایش همراه بوده است.

این موضوع نشان می‌دهد که علیرغم هشدارهای داده شده و تهدید موج کرونای جهش یافته، کماکان جاده‌های ایران شاهد افزایش مسافران نوروزی و خودروهای در حال تردد است.

بر اساس اظهارات رییس پلیس مازندران، تردد خودروها در جاده‌های این استان نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است. این رقم در استان خراسان رضوی ۸۰ درصد و در استان کردستان با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است.

ترددهایی که بنا بر گفته مسئولین وزارت بهداشت می‌تواند  به نتایج ناخوشایندی همچون شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا منتهی شود.

پیش از این نیز ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت در روزهای پایانی اسفندماه گفته بود در صورت اعمال ممنوعیت تردد جاده‌ای، برای فروردین ماه امسال، تعداد مرگ زیر ده نفر پیش بینی خواهد شد.

حریرچی، همچنین پیش بینی کرده بود که با رفع ممنوعیت تردد، احتمالا شاهد مرگ روزانه ۲۰۰ نفر در خردادماه سال جاری خواهیم بود.

بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت هم اکنون ۱۴ شهر ایران در وضعیت قرمز و ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

این در حالی است که ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به این شهرها را ممنوع اعلام کرده است، اما بنا بر گفته برخی از شهروندان در مورد ورود و خروج به این شهرها نظارت دقیقی وجود ندارد و با اینکه جریمه ورود به شهرهای قرمز، یک میلیون تومان و جریمه ورود به شهرهای نارنجی در ایام تعطیلات نوروزی نیم میلیون تومان اعلام شده است، اما نظارت سخت‌گیرانه‌ای اعمال نمی‌شود. 

پیش از این سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه شورای مدیران معاونت وزارت بهداشت گفته بود سفر و دید و بازدیدهای نوروزی عامل تهدید کننده و گسترش دهنده ویروس کرونای جهش یافته است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت هم گفته بود: «این ویروس، سوغات مرگ‌آوری است. التماس کردیم تماس نباشد اما وزیر بهداشت همیشه باید خواهش و تمنا کند، دست ببوسد، پا ببوسد تا کار انجام شود.»

با وجود افزایش موج کرونا جهش یافته و با هشدارهای مربوط به آن، همچنان مسیر تردد جاده‌ای باز است و شرکت‌های مسافرتی، مشغول خرید و فروش بسته‌ سفرهای نوروزی هستند. 

برخی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین حسن روحانی با این استدلال که نباید مانع کسب و کار مشاغل شد، با اعمال این محدودیت‌ها موافقت نکرده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More