شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش قربانیان الکل سمی در ایران: مرگ ۱۱۷ نفر فقط در دو استان

آمار قربانیان مصرف الکل غیر خوراکی و سمی در ایران به طور روزانه در حال افزایش است و تاکنون فقط در دو استان ۱۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس استان فارس، روز چهارشنبه ۲۸ اسفند، از افزایش تعداد جان‌باختگان الکل غیر خوراکی و سمی در این استان به ۶۱ نفر خبر داد.

مرادیان، در گفت‌وگو با ایسنا، تعداد کل مسمومان الکل غیر خوراکی را ۳۸۳ نفر اعلام کرد و گفت: «میانگین سن مسمومین از ۲۰ تا  ۴۰ سال است و ۱۴ نفر از این افراد هم‌اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.»

این در حالی است که علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نیز شامگاه سه‌شنبه ۲۶ اسفند از افزایش جان‌باختگان مصرف الکل سمی در استان خوزستان به ۵۶ نفر خبر داد و گفت: «در حال حاضر ۳۴ نفر بر اثر مصرف این مشروبات در بیمارستان‌ها بستری بوده که ۱۸ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا هستند.»

به گفته این مقام درمانی استان خوزستان، مراجعه برای مسمومیت الکل تقلبی در این استان از روز ۱۶ اسفند آغاز شد و بیشترین میزان مراجعه روزانه در تاریخ ۱۸ اسفند با ۲۱۸ نفر ثبت شده است. 

روز دوشنبه محمدرضا رضایی‌بنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفته بود که از ابتدای اسفند ۲۰۰ نفر بر اثر مصرف الکل سمی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹ نفر جان باخته‌اند.

همزمان مهرداد بابایی، رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز، اعلام کرد که طی چند روز گذشته بر اثر مصرف الکل سمی در این استان ۷۰ نفر مسموم شدند که از این میان ۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پیشتر خبرهایی از قربانی شدن تعدادی از شهروندان استان‌های مرکزی، کرمانشاه و تهران نیز منتشر شده بود و روزنامه اعتماد آمار کل قربانیان تا روز شنبه گذشته در سراسر کشور را بیش از ۱۰۰ نفر و مسمومان را دست‌کم ۵۰۰ نفر گزارش کرد. 

مقام‌های درمانی ایران می‌گویند که این افراد با هدف جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به مصرف الکل روی می‌آورند.

همزمان مقام‌های امنیتی ایران از بازداشت افرادی به اتهام ساخت مشروبات الکلی تقلبی در شهرهای مختلف خبر می‌دهند. 

ابراهیم قدوسی، رییس اداره پیشگیری و کاهش آسیب مصرف مواد و الکل وزارت بهداشت، نیز گفته است: «عده‌ای سودجو با سوء استفاده از نیاز مردم، با اضافه کردن وایتکس به الکل‌های صنعتی رنگی، محلولی‌ بی‌رنگ را به عنوان الکل طبی به بازار عرضه می‌کنند که موجب افزایش درصد مسمومیت‌ها شده است.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More