شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش صعودی قربانیان مشروب الکلی مسموم در چند شهر ایران

در حالی که دست‌کم ده نفر در تهران و کرج قربانی مشروب الکلی مسموم شده‌اند، علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نیز از افزایش قربانیان مشروب الکلی مسموم در این شهر خبر داد. 

احسان‌پور، روز دوشنبه ۱۹ اسفند، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که «۲۱۸ مورد مسمومیت الکلی تا شامگاه ۱۸ اسفند در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه» پذیرش شده‌اند، گفت: «۲۰ نفر در  پی مصرف الکل‌های تقلبی جان خود را از دست دادند.»

او ادامه داد: «بیشترین پذیرش بیماران مسمومیت الکلی در بیمارستان امام خمینی اهواز انجام شده است و بنا به ضرورت، بیمارستان‌های گلستان و آیت‌الله کرمی نیز پذیرای مسموم‌شدگان هستند.»

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بیمارستان بقایی نیز به عنوان بیمارستان پشتیبان در این زمینه نام برد.

احسان‌پور پیشتر گفته بود که «تعداد بیماران فوتی به دنبال مصرف مشروب الکل تقلبی در بین جوانان به خصوص در محلات شلنگ‌آباد، لشکرآباد، پردیس و زرگان در حال افزایش است.» همه این محله‌ها از جمله محله‌های فقیر نشین شهر اهواز هستند.

علی بیرانوند، معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز، روز دوشنبه، از دستگیری پنج نفر به اتهام «توزیع مشروبات الکل صنعتی دست ساز» در این شهرستان خبر داد.

او ادامه داد: «دستورات قضایی برای برخورد با عوامل این ماجرا صادر و کلیه پاسگاه‌ها و کلانتری‌های محلات اهواز وارد عمل شدند.»

بیرانوند همچنین مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی را تهدید کرد و گفت که با توجه «به حرمت شرعی و منع قانونی مصرف مشروبات الکلی در کشور، مصرف‌کنندگان و افرادی که در تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست دارند، مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.»

قربانی شدن ۱۰ نفر در کرج و تهران

همچنین روز دوشنبه، محمد آقایاری، معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج، از مرگ هفت نفر در استان البرز به دلیل «مسمومیت الکلی» خبر داد.

او گفت: «متاسفانه چندین نفر در استان دچار مسمومیت الکلی شده‌اند که تاکنون هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.»

این مقام دستگاه قضایی ایران با بیان اینکه «این افراد با فریب محتواهای فضای مجازی و به گمان مقابله با کرونا یا درمان آن، اقدام به مصرف الکل متانول کرده بودند»، ادامه داد: «تحقیقات به منظور برخورد قضایی در خصوص افراد دخیل در این موضوع در جریان است.»

در تهران، پایتخت ایران نیز، شاهین شادنیا، رییس بخش مسمومیت‌های بیمارستان لقمان از مرگ ۳ نفر بر اثر مصرف الکل خبر داد.

شادنیا روز دوشنبه، در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر روند صعودی این نوع مسمومیت، گفت: «این نوع مسمومیت محدود به تهران نیست و در شهرهای مختلف کشور مشاهده می‌شود.»

او ادامه داد: «از هفته گذشته به یکباره، روزانه شاهد بستری شدن میانگین ۳ تا ۵ نفر در بیمارستان هستیم. همچنین گزارش فوت به دلیل این مسمومیت در بیمارستان لقمان ۳ مورد بوده است. مسلما آمار مسمومیت و فوتی در کشور بیشتر است.»

پیشتر مسعود مردانی، عضو هیات علمی بیمارستان لقمان، با تاکید بر این که «مصرف الکل خوراکی باعث جلوگیری از ابتلا به کرونا نمی‌شود»، گفته بود: «متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب الکل‌های صنعتی را که نارنجی رنگ هستند با یک ماده بی رنگ کننده مخلوط می‌کنند و رنگ الکل صنعتی را از بین می‌برند و آن را به جای الکل اتانول به مردم می‌فروشند و مردم هم آن را مصرف می‌کنند که این موضوع باعث مسمومیت این افراد شده است.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More