شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش شمار بیماران کرونا در قم به صدها تن؛ورود گروهی از طلاب به بیمارستان‌های قم برای «جهاد» علیه کرونا

درحالی که علی ابرازه، قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، از بستری‌شدن دست‌کم ۴۳۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم خبر داد، گروهی از طلاب حوزه علمیه قم، اعلام کردند که برای مبارزه و جهاد علیه کرونا وارد این بیمارستان‌ها شده‌اند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت که «تا عصر روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه ۴۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تعیین شده برای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا، بستری شده اند.»

دو روز قبل محمد توکلی رییس حراست وزارت بهداشت و نماینده تام‌الاختیار وزیر در قم شمار بیماران کرونای بستری در این شهر را ۳۱۲ نفر اعلام کرده بود که از افزایش ۱۲۲ بیمار بستری در قم حکایت دارد.

این آمارها با ظرفیت بیمارستان‌های تعیین شده در قم برای بستری شدن بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا انطباق ندارد چرا که تا روز چهارشنبه هفتم اسفند ماه سه بیمارستان کامکار با ۱۹۶ تخت، بیمارستان فرقانی با ۴۰۰ تخت، و بیمارستان امام رضا با ۱۰۰ تخت، و در مجموع سه بیمارستان با نزدیک به ۷۰۰ تخت به بیماران کرونا در قم اختصاص یافته است.

علی ابراز، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم، عصر چهارشنبه از تکمیل ظرفیت سه بیمارستان کامکار، فرقانی، و امام رضا خبر داد و گفت که درحال حاضر بیمارستان علی‌بن ابی‌طالب قم به‌عنوان چهارمین بیمارستان در این شهر برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا آماده شده است.

همزمان با گسترش شیوع کرونا در قم، شامگاه چهارشنبه هفتم اسفند ماه  خبرگزاری رسمی حوزه عملیه قم از ورود شماری از طلاب به بیمارستان‌های قم خبر داده و نوشت که ورود طلاب به منظور کمک به کادر درمانی برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا انجام شده است.

خبرگزاری رسمی حوزه علمیه قم از قول سرپرست این گروه از طلاب، نوشت: «از امشب[چهارشنبه شب] کار را شروع می‌کنیم. فعلا  با جمعی ۴۰ نفره از طلاب وارد بیمارستان‌های قم شدیم و تعداد طلاب جهادی درحال افزایش است.»

هنوز مشخص نیست که مجوز ورود و حضور طلاب به بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونا در قم از سوی چه مقامی صادر شده است اما این گروه از طلاب روز سه‌شنبه با محمد توکلی، رییس حراست وزارت بهداشت و نماینده تام‌الاختیار سعید نمکی، وزیر بهداشت، در قم دیدار کرده بودند.

به نوشته خبرگزاری حوزه این طلاب گفتند که «فضای پزشکان پرستاران» حاضر در این بیمارستان‌ها را «شبیه حال و هوای جهاد» می‌دانند و قصد دارند در این بیمارستان‌ها «کمک» کنند.

بهرام سرمست، استاندار قم شامگاه چهارشنبه هفتم اسفند ماه در تشریح شرایط قم، گفت: «در حال حاضر تمام دستگاه‌های اجرایی، امدادی و اورژانسی در آماده‌باش هستند و برای هرکدام دستورالعمل خاصی تعریف‌شده و جلسه‌های ستاد بحران به‌صورت مرتب روزانه با حضور اعضای اصلی تشکیل می‌شود.»

قم حتی بنابر آمار رسمی اعلام شده نیز « تاکنون با مثبت بودن آزمایش قطعی ۶۳ فرد مبتلا به بیماری کرونا بیشترین درگیری با شیوع ویروس کرونا را در سطح کشور دارد و ۱۶ تن نیز در این شهر بر اثر ابتلا فوت کرده‌اند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More