شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش بازداشت‌شدگان پرونده اتهام جنسی در شورای‌شهر بابل

 

سیدیونس حسینی‌عالمی، دادستان مرکز استان مازندران از افزایش  تعداد بازداشت‌شدگان پرونده شورای شهر بابل خبر داد.

دادستان مازندران، یک‌شنبه ۱۸ شهریورماه گفت که شمار بازداشت‌شدگان پرونده اتهام جنسی مربوط به شورای شهر بابل به ۱۰ نفر رسیده و در رابطه با جرم صورت‌گرفته، پنج‌نفر غیر از اعضای شورای شهر نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، به‌نقل از یک منبع خبری که نخواست نامش فاش شود، سرپرست پیشین شهرداری بابل  و برادر یکی از اعضای شورای شهر، دونفر از این پنج‌تن بوده‌اند که عصر شنبه ازسوی مقامات قضایی این شهر، دستگیر شده‌اند. 

پیش‌تر خبرهایی درباره بازداشت ۵ نفر از اعضای شورای شهر بابل به اتهام رابطه جنسی با یک زن منتشر شده بود.

طبق‌ گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های ایران، ۴ نفر از  افراد بازداشت‌شده از سمت خود استعفا داده‌اند، ولی یکی از بازداشت‌‌شدگان حاضر به استعفا نشده است.

مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه‌های نمازجمعه ۱۶ شهریورماه، با رذل خواندن اعضای بازداشتی شورای شهر بابل گفته بود که آن‌ها «گردن‌کلفتی کردند، زنی را در این رابطه به فحشا کشاندند و دام پهن کردند و  پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیراخلاقی خود رشوه دادند».

او همچنین افزوده بود: «یکی از اعضای شورای شهر بابل برای از بین بردن فیلم رابطه، مبلغ یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، یکی ۴۵۰ میلیون تومان و دیگری ۳۷۰میلیون تومان هزینه کرده بودند.»

او روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه نیز در واکنشی دیگر، بدون ذکر اتهام اعضای بازداشت‌شده شورای شهر بابل، گفت که این اتفاق «آبروی ‌بابل به‌عنوان شهر دارالمومنین و مهد علمای شیعه و شهدای استان مازندران ‌را برده‌ است».

در این حال، دادستان مازندران با بیان این‌که «همه دستگاه‌های امنیتی و قضایی برای به نتیجه رسیدن درست این پرونده در حال فعالیت هستند»، از مردم خواسته است که به شایعات توجه نکنند.

خبرگزاری تسنیم نیز از تغییر ترکیب شورای شهر بابل خبر داده و اعلام کرده که این شورا روز دوشنبه ۱۹ شهریور با ترکیب جدید تشکیل جلسه خواهد داد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More