شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعمال دوباره محدودیت‌ها در استان‌های ایران به دنبال شیوع کرونا

در پی افزایش شیوع کرونا در ایران بار دیگر در تعدادی از استان‌ها محدودیت‌هایی اعمال شده و این محدودیت‌ها تا ۲۵ مهر تمدید شده است.

استانداران و مقامات استان‌های اصفهان، همدان، یزد، مرکزی، ایلام، بوشهر، سمنان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، البرز، قم،  آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در مصاحبه‌هایی با تلویزیون ایران از اعمال محدودیت‌ها تا ۲۵ مهر خبر دادند. مقامات این استان‌ها همچنین از اجباری شدن ماسک خبر دادند. محدودیت ها در تهران نیز تا ۲۴ مهر تمدید شده بود.

براساس این محدودیت‌ها مدارس، مساجد و مصلی‌ها، برگزاری نماز جمعه، استخرها، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، سینماها، آرایشگاه‌های زنانه، موزه‌ها، باغ موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، تالارها، گیم نت‌ها و بازارچه‌های محلی و فصلی یک هفته تعطیل است.

همچنین فعالیت تعدادی از صنوف نیز تعطیل شده یا ساعات کاری آنان کاهش یافته است.

در همین حال معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اعلام کرد که  یک هزار و ۸۶۱ واحد صنفی در شش ماه گذشته به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شده‌اند.

 بهنام نیک‌منش گفت که این آمار فقط مربوط به بازرسی‌های اتاق اصناف است و بازرسی‌های پلیس اماکن با همکاری وزارت بهداشت در آن لحاظ نشده است. 

آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در روزهای اخیر به بیشترین میزان خود از شیوع این ویروس در ایران رسیده است. مقامات اغلب استان‌های ایران نیز از ثبت بالاترین تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در روزهای اخیر خبر داده‌اند.

در همین حال گزارش‌های دریافتی ایران اینترنشنال حاکی است که در دو روز سه‌شنبه ۱۵ مهر و چهارشنبه ۱۶ مهر مجموعا ۲۳۳ نفر که علت مرگ در گواهی فوتشان کرونا اعلام شده بود تحویل گورستان بهشت زهرا در تهران شدند. 

روز شنبه معاون علوم پزشکی گیلان نیز از افزایش ۲۵ درصدی افراد بستری شده به دلیل ابتلا به کرونا نسبت به دو هفته قبل خبر داد.

 آبتین حیدرزاده افزایش مسافرت‌ها به گیلان را از جمله دلایل افزایش مبتلایان اعلام کرد و گفت که تعدادی از مسافران به محض رسیدن به استان گیلان بستری شدند.

مقامات وزارت بهداشت در روزهای اخیر از پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها و ممنوع شدن پذیرش بیماران غیراورژانسی در بیمارستان‌ها خبر داده‌اند.

در همین حال معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت که بخش‌های بیماران مبتلا به کرونا پر شده و باید بخش‌های دیگر برای این بیماران خالی شود.

فرشاد علامه اعلام کرد که در دور اول بیماری ۱۱ درصد مراجعه‌کنندگان به بستری شدن نیاز داشتند، اما اکنون بالای ۲۲ درصد مراجعه‌کنندگان نیاز به بستری شدن دارند.

رییس‌جمهور ایران نیز روز شنبه اعلام کرد که وضعیت ۱۷ استان نسبت به هفته گذشته بهتر شده اما «در ۱۲ استان همچنان مشکل داریم و وضعیت مناسب نیست».او به نام این استان‌ها اشاره نکرد.

حسن روحانی همچنین از تصویب جریمه ۵۰ هزار تومانی برای نزدن ماسک و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای خروج مبتلایان به کرونا از قرنطینه خبر داد.

سخنگوی دولت نیز اعلام کرد که افراد مبتلا به کرونا از طریق تلفن همراه خود «کنترل» و برایشان «جرایم سنگینی» تعیین خواهد شد. 

علی ربیعی گفت که آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی اطلاعات مبتلایان به کرونا را در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهند داد و این وزارتخانه نیز این اطلاعات را به صورت آنلاین در اختیار نیروی انتظامی، بسیج و سایر بازرسان قرار خواهد داد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More