شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعضای شورای شهر تهران خواستار رسیدگی منصفانه به پرونده جمعیت امام علی شدند

تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در نامه‌ای به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، با ابراز نگرانی از حکم انحلال سازمان خیریه «جمعیت امام علی» خواستار «حداکثر دقت و رعایت انصاف» در رسیدگی به پرونده این سازمان غیردولتی شدند.

به گزارش ایسنا، آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران و یکی از امضاکنندگان این نامه، روز دوشنبه متن نامه را در جلسه این شورا خواند. دادگاه رسیدگی به شکایت وزارت کشور از جمعیت امام علی روز ۱۲ اسفند ماه سال‌جاری برگزار شد و در اقدامی کم سابقه یک روز بعد در ۱۳ اسفند ماه دادگاه بدوی به استناد موارد مطرح شده در شکایت وزارت کشور، حکم انحلال جمعیت امام علی را صادر کرد.

در نامه چند عضو شورای شهر آمده است صدور این حکم «موجب نگرانی در میان جامعه فعالان مدنی، نیکوکاران و اقشار مختلف شده است و بیم آن می‌رود که موجی از ناامیدی در میان دلسوزان مملکت به ویژه داوطلبان امور خیر و نیک ایجاد نموده و روند خروج سرمایه اجتماعی و فرهنگی از کشور را تشدید کند.» امضاکنندگان این نامه با دفاع از عملکرد جمعیت امام علی ادامه دادند این سازمان غیردولتی «در طول دو دهه فعالیت خود در سطح ملی منشاء خدمات و خیرات فراوان بوده و توانسته است مشارکت جمع کثیری از نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی را در این امور خیر جلب کند.»

زهرا نژادبهرام، صدر اعظم نوری، ناهید خداکرمی، شهربانو امانی، حسن خلیل آبادی، بشیر حجت نظری و آرش حسینی میلانی از امضاکنندگان این نامه هستند. این اعضای شورای شهر خطاب به رییس قوه قضاییه با اشاره به «حسن نیت مدیران و اعضای این تشکل اجتماعی و سابقه خدمات گسترده آن»، تاکید کردند که با «حداکثر دقت و رعایت انصاف» در روند رسیدگی به این پرونده «زمینه تداوم خدمات ارزنده» جمعیت امام علی فراهم شود.

صدور حکم انحلال جمعیت امام علی موجی از واکنش‌ها را در محکومیت این اقدام مشترک دولت حسن روحانی، سپاه پاسداران و قوه قضاییه برانگیخته است. جمعیت امام علی پس از بازداشت شارمین میمندی‌نژاد موسس و دو نفر از مدیرانش در تابستان سال‌جاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران یکی از شاکیان این جمعیت بوده است.

مرور مراحل طی شده از بازداشت مدیران جمعیت امام علی تا صدور حکم انحلال جمعیت امداد دانشجویی‌مردمی امام علی، همکاری وزارت کشور حسن روحانی، قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و قوه قضاییه به ریاست ابراهیم رییسی در برخورد با این جمعیت خیریه را تایید می‌کند.

چند ماه پس از بازداشت موسس جمعیت امام علی نیز وزارت کشور تحت نظر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت حسن روحانی، طی شکایتی به قوه قضاییه خواهان انحلال جمعیت امام علی توسط مراجع قضایی شد. جمعیت امام علی برای فعالیت‌هایش همه‌ مجوزهای قانونی را پیشتر اخذ کرده و طی بیست سال گذشته «در چارچوب قانون به فعالیت می‌کرد» و همه اتهامات وارد شده از سوی قرارگاه ثارالله و وزارت کشور را «کاملا بی‌پایه و اساس» خوانده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More