شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض دانشگاه جندی‌شاپور اهواز به اعلام وضعیت سفید در چند شهر خوزستان

 

فرهاد ابول‌نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با تاکید بر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان، خواستار حذف چند شهر این استان از فهرست شهرهای سفید شد.

ابول‌نژادیان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن درخواست از مجموعه مدیران ارشد استان خوزستان برای اعمال «سختگیری‌های بیشتر در استان»، به «اعلام ۱۰ شهر سفید در خوزستان و برگزاری نماز جماعت در شهرهای سفید» اعتراض کرد.

او گفت: «۱۰ شهر در خوزستان به عنوان شهر سفید اعلام شدند که ما مستندات را ارائه و عنوان کردیم تعداد بیماران بستری با تعریفی که اعلام شده همخوانی ندارد، بنابراین وزارت بهداشت شهر امیدیه را از لیست شهرهای سفید حذف کرد.»

همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: «اکنون چهار شهر دیگر خوزستان نیز این تعریف را ندارند و نامه‌ای به وزارت بهداشت ارسال کرده‌ایم تا این چهار شهر نیز از وضعیت سفید خارج شوند.»

به گفته این مقام محلی، در شهرهای سفید نیز «اگر قرار است نماز برگزار شود باید به صورت محدود، با فاصله‌گذاری اجتماعی و با استفاده از ماسک انجام شود».

ابول‌نژادیان درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان گفت: «تقریبا از ۲۶ فروردین ماه، با افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها و نمونه‌گیری‌ها و از طرفی یک هفته پس از رها شدن و کمرنگ شدن فاصله‌گذاری اجتماعی، انتظار داشتیم آمار بالا برود که این اتفاق افتاد و از یکم یا دوم اردیبهشت آمار مبتلایان کرونا در خوزستان افزایش یافت.»

او با تاکید بر «کمرنگ شدن فاصله‌گذاری اجتماعی» و وجود «گرفتاری زیادی در اهواز به ویژه در حاشیه شهر اهواز»، گفت در زمینه اعمال محدودیت‌های بیشتر «دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیشنهادات خود را ارائه داده است».

این مقام مسئول با اشاره به بازگشایی اصناف افزود: «امیدواریم مجموعه مدیران ارشد استان خوزستان به جمع‌بندی برسند تا بتوانیم در صورت ضرورت، که اکنون نیز ضرورت دارد، سختگیری‌های بیشتری در استان اعمال شود.»

از روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت، دولت جمهوری اسلامی، مساجد ۱۳۲ شهرستان ایران را که از نظر این دولت «وضعیت آنها سفید است»، بازگشایی کرده است.

اما از آن زمان تاکنون، مقام‌های چند استان به ویژه استان خوزستان درباره افزایش شیوع ویروس کرونا در استان‌های خود هشدار داده‌اند.

فرهنگ کره‌بندی، رییس بیمارستان رازی اهواز، پنجشنبه اعلام کرد ویروس کرونا «به شدت در حال رخنه کردن در خوزستان است» و ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان‌ باید بستری شوند.

علاوه بر این، رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفته است در حال حاضر ۳۰ کودک مشکوک به کرونا در این بیمارستان بستری‌اند و در میان این کودکان، نتیجه تست کرونای چهار نفر مثبت شده است. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More