شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض حساب کاربری کاخ سفید به توییتر درباره خامنه‌ای

در کشاکش تنش میان دونالد ترامپ و توییتر، کاخ سفید با اشاره به یکی از توییت‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، معیارهای این شبکه اجتماعی درباره مقابله با نوشته‌های حاوی «حمایت از خشونت» را زیر سوال برد. 

محتوای توییت حساب کاربری خامنه‌ای که کاخ سفید روز جمعه تصویر آن را منتشر کرد، دعوت به «‌جهاد» برای «آزادی فلسطین» است. 

 

حساب کاربری کاخ سفید با انتشار تصویری از این توییت خامنه‌ای نوشت: «توییتر تصمیم گرفته اجازه بدهد تروریست‌ها، دیکتاتورها و پروپاگاندا‌کنندگان خارجی از این پلت‌فرم سوءاستفاده کنند.»

توییتر پیشتر یک توییت ترامپ را به دلیل تهدید به شلیک علیه معترضان در مینه‌سوتا، مصداق «‌حمایت از خشونت» دانسته و آن را محدود کرده بود. حساب کاخ سفید با انتشار توییت دیگری در واکنش به این اقدام توییتر نوشت ترامپ از خشونت حمایت نکرده بلکه «آشکارا» آن را محکوم کرده است.

در همین حال، یک سناتور جمهوری‌خواه هم خواستار تحقیق از توییتر درباره احتمال نقض تحریم‌های ایران شد.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه، در نامه‌ای به وزارت دادگستری و خزانه‌داری آمریکا درخواست کرد درباره احتمال نقض تحریم‌ها از سوی توییتر در ارائه خدمات به مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی تحقیق شود. 

این در حالی است که عصر روز جمعه، رسانه‌های ایران خبر دادند که توییتر حساب حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی تعلیق شده است. حساب او اما کمی بعد از حالت تعلیق خارج شد.

آشنا پیشتر در توییتی خطاب به وزیر خارجه آمریکا درباره اعتراض‌های مینیاپولیس خواستار پایان بخشیدن به «طرز حکومت باساختارهای نژادپرستانه و طبقه‌گرا» در ایالات متحده شده بود.

مشخص نیست دلیل تعلیق حساب کاربری آشنا چه بوده است.

پیش از این نیز اسرائیل از توییتر خواسته بود حساب کاربری خامنه‌ای را به دلیل «یهودی‌ستیزی»‌ تعلیق کند.

مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا هم در واکنش به پوستر منتشرشده از سوی وب‌سایت رسمی خامنه‌ای درباره مساله فلسطین، استناد او به شعار «راه حل نهایی» و «یهودی‌ستیزی» را محکوم کرد.

وبسایت رسمی خامنه‌ای در پوستری به مناسبت «‌روز قدس» از عبارت «‌راه‌حل نهایی» استفاده کرده بود. راه‌حل نهایی برنامه آلمان نازی برای کشتار سیستماتیک و دسته‌جمعی یهودیان بود که به هولوکاست منجر شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More