شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
دیدبان حقوق‌بشر سوریه:

اسرائیل بار دیگر مواضع نیروهای وابسته به ایران در سوریه را هدف گرفت

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد انبارهای تسلیحات مرتبط با ایران واقع در شرق شهر حلب سوریه و همچنین پایگاه‌های شبه‌نظامیان در شهر دیرالزور دوشنبه‌شب هدف حملات هوایی که احتمالا از سوی جنگنده‌های اسرائیلی انجام شده، قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، انبارهای تسلیحاتی در حلب متعلق به نیروهای نظامی ایرانی مستقر در سوریه و همچنین شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران که در این حملات هدف قرار گرفتند در مجاورت آزمایشگاه‌های پدافندی سوریه واقع شده‌اند.

سازمان  دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود گفت حملات هوایی «انفجارهای سهمگینی» را در پی داشت. 

این گزارش افزود حملات دیگری نیز در نزدیکی شهر المیادین در منطقه دیرالزور رخ داده که عامل آن هنوز مشخص نیست، هر چند این سازمان احتمال می‌دهد از سوی اسرائیل صورت گرفته باشد.

حملات دوشنبه‌شب، ششمین  و هفتمین حملات منتسب به اسرائیل علیه نیروهای مرتبط با ایران طی دو هفته گذشته است. وزرات دفاع اسرائیل که به ندرت درباره عملیات فرامرزی اظهارنظر می‌کند در این باره نیز تاکنون گزارشی نداده است.

از میزان تلفات احتمالی این حملات نیز گزارشی منتشر نشده است.

همچنین، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد تعدادی «انبار نظامی» در منطقه السفیره واقع در جنوب‌شرق شهر حلب هدف قرار گرفته است.

سانا نوشت: «پدافندهای هوایی سوریه یک مورد تجاوز اسرائیل به یک مرکز تحقیاتی در استان حلب را دفع کردند.»

منابع اطلاعتی غربی می‌گویند دولت بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه، به کمک ایران از آزمایشگاه تحقیقاتی مذکور برای ساخت تسلیحات شیمیایی استفاده می‌کرده است.

خبرگزاری سانا همچنین گفت پدافند هوایی سوریه تعدادی از موشک‌های شلیک‌شده را رهگیری و دفع کرده است، اما کارشناسان امنیتی این ادعاها را ساختگی و اغراق‌آمیز می‌دانند.

همچنین خبرگزاری روسیه، اسپوتنیک، به نقل از یک مقام امنیتی سوریه گفت هواپیماهای اسرائیلی که حملات هوایی به حلب را انجام دادند از منطقه طنف به پرواز در آمده بودند که در اختیار نظامیان آمریکایی است.  

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع اطلاعاتی غربی گزارش داد شبه‌نظامیان وابسته به ایران تعدادی پایگاه و مقر در منطقه حلب و همچنین انبارهایی برای ذخیره مهمات پیشرفته بنا کرده‌اند.

جمعه گذشته، جنگنده‌های اسرائیلی یک انبار مهمات واقع در مرکز سوریه را بمباران کردند که انفجار مهیبی در پی داشت.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، انبار مهمات فوق حاوی موشک‌ها و مهمات متعلق به حزب‌الله لبنان بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More