شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

استعفای کروبی از دبیرکلی حزب اعتمادملی پذیرفته نشد

 

شورای مرکزی حزب اعتمادملی، با استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی این حزب، مخالفت کرد.

مهدی کروبی، از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که بیش‌از ۷ سال است در حصر خانگی به‌سر می‌برد، روز پنج‌شنبه ۱۰ خردادماه، طی نامه‌ای از مقام دبیرکلی حزب اعتمادملی استعفا کرده و از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خواسته بود که با استعفایش از دبیرکلی حزب موافقت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، روز جمعه ۱۱ خردادماه، در جلسه‌ای موضوع استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی این حزب را بررسی کرد که درپی رأی منفی اعضای شورای مرکزی، با این موضوع مخالفت شد.

کروبی پیش از این در دی‌ماه سال ١٣٩۵ هم یک‌بار دیگر از دبیرکلی حزب استعفا کرده‌بود که آن‌بار هم تقاضایش با مخالفت اعضای شورای مرکزی رو‌به‌رو شد.

دلیل استعفای مجدد کروبی را با اتفاقات اخیر در کنگره حزب اعتمادملی در روز جمعه چهارم خردادماه و اختلاف اعضای حزب بر سر رأی‌گیری برای شورای مرکزی، مرتبط می‌دانند.

دبیرکل حزب اعتمادملی، در نامه‌ استعفایش، رفع حصر خود را به‌دست عزرائیل دانست و با تأکید بر اختلافات درون حزبی، این شرایط را به ضرر اعتمادملی اعلام کرد.

پس از استعفای کروبی از دبیرکلی، رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتمادملی نیز با ابراز تأسف از درگیری‌های رخ‌داده در کنگره حزب، از سمت خود استعفا داد. رد یا پذیرش استعفای منتجب‌نیا از سمت قائم‌مقامی، برعهده دبیرکل حزب، یعنی مهدی کروبی است.  

مهدی کروبی، حزب اعتمادملی را در سال ۱۳۸۴، درپی اختلاف با هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصول‌گرا تأسیس کرد. پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ و  اعتراض‌ها به نتایج آن انتخابات، تعدادی از اعضای این حزب بازداشت و دفتر آن، پلمب شد. از سال ۱۳۹۲، بار دیگر نماینده این حزب برای شرکت در نشست احزاب در وزارت کشور دعوت شد و برگزاری نشست‌های داخلی حزب نیز ازسر گرفته شد.

 

گفت‌وگو با محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در این رابطه
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More