شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

استعفای غیابی کاوه مدنی و امتناع از بازگشت به ایران

 

کاوه مدنی، معاون سازمان محیطزیست که به خارج از ایران سفر کرده بود، به طور غیابی از سمت خود استعفا داده و به ایران بازنگشت.

کاوه مدنی، استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن است که مدت کوتاهی معاون سازمان محیط زیست بود. از او به عنوان متخصصی برجسته و شناخته‌شده در این حوزه نام می‌برند. او همزمان با بازداشت برخی از فعالان محیط زیست،‌ در بهمن ۱۳۹۶ به مدت کوتاهی بازداشت شد. 

او در سال‌های اخیر فعالیت‌های قابل‌توجهی در افزایش آگاهی عمومی نسبت به بحران آب و محیط زیست ایران انجام داده است.

 

 

 وب‌سایت انصاف‌نیوز در روزهای گذشته  با انتشار عکسی از کاوه مدنی در حال رقصیدن، نوشته است، «شعار سالمان حمایت از کالای ایرانی است و اولین گیرمان به عکس رقصیدن «کاوه مدنی» معاون متخصص سازمان محیط زیست. خب این چکیده‌ی وضعیت ماست از شعار تا عمل.»

همچنین انصاف‌نیوز در ادامه این مطلب تاکید کرده که «هنوز که هنوز است تکلیفمان مشخص نیست نسبت به تخصص آدم‌ها. خب این بابا متخصص محیط زیست است، آن طور که شنیده‌ام کار خود را خوب بلد است. حالا چون عکسی از رقصیدن او منتشر شده چه باید کرد؟

انتشار این عکس در روزهای اخیر با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران رسانه‌‌های اجتماعی مواجه شده است. برخی به شدت به وی تا‌خته‌اند و برخی نیز به حمایت از از او پرداختند.»

 

محمود صادقی، نماینده تهران، دوشنبه ۲۷ فروردین در توئیتی، ضمن اعلام این خبر نوشت «امروز از یک منبع موثق شنیدم #کاوه_مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد.

درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!».

 

ساعاتی پس از انتشار توئیت محمود صادقی،‌ کاوه مدنی در صفحه توئیتر خود، شعری را به مضمون ذیل منتشر کرد:

روزگارا قصد ايمانم مكن

زآنچه می گويم پشيمانم مكن

گم مكن از راه پيشاهنگ را

دور دار از نامِ مردان ننگ را

گر بدی گيرد جهان را سربسر

از دلم #اميد خوبی را مبر

گر دروغی بر من آرد كاستی

كج مكن راه مرا از راستی

پای اگر فرسودم و جان كاستم

آنچنان رفتم كه خود می‌خواستم

 

 

همچنین خبر عدم بازگشت معاون محیط‌ زیست به ایران، واکنش بسیاری از حامیان او را نیز در رسانه‌های مجازی برانگیخته است. یکی از کاربران در این زمینه، ویدیویی از سخنرانی‌ مدنی منتشر کرده و نوشته که صحبت‌های متفاوت مدنی که نشان‌دهنده تحت فشار قرار گرفتن او از سوی تندروها بوده، او را  مجبور به ترک ایران کرده است.

 

 

گفتگو با حسین رسام درباره استعفای کاوه مدنی و خروج او از ایران:

 

 

گفتگو با امید کشتکار درباره استعفای غیابی کاوه مدنی و امتناع از بازگشت به ایران:

 

 

گزارشی از کامیار بهرنگ درباره مهاجرت نخبگان ایرانی :

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More