شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

استاندار خوزستان خبر اعدام دسته‌جمعی در اهواز را تکذیب کرد

 

چند نفر از مقام‌های دولتی در ایران خبر اعدام دسته‌جمعی ۲۲ تن از افرادی که در پی حمله به یک رژه نظامی در اهواز بازداشت شده بودند را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه، اعدام این ۲۲ نفر را «کذب محض» توصیف کرد. او همچنین گفت این افراد «تفهیم اتهام» شده‌اند.

عباس حسینی پویا دادستان اهواز هم به خبرگزاری فارس در این باره گفته است پرونده این ۲۲ نفر «هنوز به دادگاه نرفته که بخواهیم برای متهمان حکم صادر کنیم».

جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز و محمدجواد جمالی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از دیگر مقام‌هایی بودند که خبر اعدام شدن این افراد را رد کردند.

این در حالی است که روز یکشنبه برخی سازمان‌ها و فعالان حقوق‌بشر خبر از اعدام دسته‌جمعی ۲۲ تن از بازداشت‌شدگان دادند. به گفته آنها، این اعدام‌ها بدون اطلاع به خانواده‌های این افراد صورت گرفته و جنازه اعدام‌شدگان نیز به خانواده‌ها تحویل داده نشده است.

خانواده یکی از افرادی که پس از حمله اهواز بازداشت شده بود هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایران اینترنشنال این موضوع را تایید کرد و گفت مقام‌های امنیتی ضمن اطلاع دادن خبر اعدام، از آن‌ها خواسته‌اند این مساله را علنی نکنند.

روز ۳۱ شهریور و همزمان با برگزاری رژه نظامی در شهر اهواز به مناسبت سالروز آغاز جنگ هشت ساله ایران و عراق، ۲۵ تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. افراد غیرنظامی و کودکان نیز در میان کشته‌شدگان بودند.

مسئولیت این حمله را ابتدا گروه «الاحوازیه» به عهده گرفت، اما کمی بعدتر گروه دولت اسلامی (داعش) با انتشار ویدئویی اعلام کرد مهاجمان از اعضای این گروه بودند.

وزارت اطلاعات دوم مهرماه اعلام کرد ۲۲ تن را که در این حمله دست داشته‌اند، در یک خانه تیمی بازداشت کرده است. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، در این خانه تیمی «مواد منفجره، وسایل نظامی و امکانات ارتباطی» کشف شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More