شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه وضعیت «فوق بحرانی» در سیستان و بلوچستان؛ سخنگوی ستاد کرونا: وضعیت سیاه نیست 

با وجود ادامه هشدار‌های مقام‌های سیستان و بلوچستان درباره ادامه وضعیت «فوق بحرانی» در این استان،  سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت که وضعیت در این استان «سیاه نیست.»

 محمد هاشمی‌شهری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گفت که در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۵۱۷ نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۷۱۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و در این مدت ۲۶ نفر نیز جان باختند. 

 او وضعیت شیوع کرونا در این استان را همچنان «فوق بحرانی» خواند و افزود که  ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند.

 با این حال علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام کرد که «اوضاع در این استان به سیاهی نرسیده است.» او گفت که تصمیم گرفته شده به ساکنان ۵۰ سال به بالا در استان سیستان و بلوچستان واکسن تزریق شود.

 در روزهای گذشته وضعیت استان هرمزگان، استان همسایه سیستان و بلوچستان نیز «فوق بحرانی» اعلام شده بود.

 در همین حال فریدون همتی، استاندار هرمزگان،  گفت که بیش از ۸۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان، در بیمارستان‌ها بستری‌اند که این رقم از زمان شیوع کرونا بی‌سابقه بوده است.

 موج پنجم کرونا از ۱۰ روز پیش در برخی از استان‌های ایران از جمله تهران آغاز شده است. در همین حال نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران گفت که در شبانه روز گذشته نزدیک به هزار بیمار در این شهر بستری شدند و همین وضعیت موجب شد که روز دوشنبه جلسه اضطراری  تشکیل شود.

همچنین در پی قرمز اعلام شدن وضعیت تهران، اتاق اصناف از تعطیلی بازار و دیگر مشاغل به جز مشاغل ضروری خبر داد. با این حال تلویزیون ایران با انتشار فیلمی اعلام کرد که  بازار بزرگ تهران، مغازه‌های خیابان جمهوری، حافظ و بسیاری از مراکز تجاری تهران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 مقام‌های تعدادی از دیگر استان های ایران نیز از افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بدحال و همچنین شناسایی نمونه هایی از ویروس دلتا خبر داده‌اند.

 در همین حال محمد جمالیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت که ۹۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا در این استان از نوع ویروس شناسایی شده در بریتانیا است و ۲۰ مورد ابتلا به ویروس نوع دلتا نیز شناسایی شده است.

 خبرگزاری صدا و سیما نیز خبر داد که ظرفیت بستری بیماران کرونایی در شیراز تکمیل شده است.

 علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، روز ۱۲ تیر گفته بود که که ویروس دلتا به «جای جای» ایران رسایت کرده و بیش از نیمی از استانهای کشور درگیر هستند.

 جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، خبر داد که تعداد بیماران بستری شده در این استان از ابتدای تیر ماه نسبت به خرداد ماه دو برابر شده است.

 در همین حال عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان،  گفت که ۷۰نفر از بیماران تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و  به ۲۸تن از آنان ونتیلاتور وصل است.

 آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نیز خبر داد که تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۳۱۶ نفر رسید.

 ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد، نیز گفت که  ۵۱۷ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و ۹۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More