شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه خیز کرونا در خوزستان؛ جان باختن دو‌کودک یک و ۹ ساله

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از جان باختن یک کودک یک ساله و یک کودک ۹ ساله به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد.

ابول‌نژادیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت بر خلاف اوج‌گیری‌های قبلی کرونا که درگیری بیشتر در گروه‌های سنی بالاتر رخ می‌داد در اوج‌گیری اخیر بیماری کرونا با انتشار ویروس جهش‌یافته، کودکان و نوجوانان هم «قربانی می‌شوند».

مقامات بهداشتی از افزایش ۷۵ درصدی مبتلایان به کرونا در خوزستان و پنج برابر شدن تعداد افراد بستری در غرب این استان خبر دادند.

در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در غرب استان خوزستان، محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، به آبادان سفر کرد.

او در این شهر گفت که موارد ابتلا در خوزستان به ویژه اهواز و آبادان «افزایش چشمگیری» داشته است.

قاسم جان‌بابایی، معاون وزیر بهداشت، نیز اعلام کرد که تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان طالقانی آبادان نسبت به چهار هفته قبل پنج برابر شده است.

او همچنین گفت که در شهرستان اهواز نیز تعداد مراجعان به مراکز درمانی افزایش یافته است.

در همین حال محمد علوی، رییس مرکز بهداشت خوزستان، خبر داد که موارد ابتلا به بیماری ۷۵ درصد و تعداد جان‌باختگان ۵۲ درصد بالا رفته است.

به گفته او، ۱۱ شهر قرمز  از نظر شیوع کرونا در خوزستان وجود دارد.

 

ابول‌نژادیان گفته که نسبت به هفته قبل آمار مبتلایان در شهرستان اهواز ۱۱۰ درصد، در هویزه ۱۹۰ درصد و در رامهرمز ۱۶۱ درصد افزایش یافته و تنها در دو شهر کاهش داشته است.

او همچنین افزود که تعداد بیماران بستری در خرمشهر چهار برابر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیشتر با اشاره به شناسایی موارد ابتلا به ویروس جهش‌یافته خواستار اعلام وضعیت «اضطراری» در خوزستان شده بود.

قاسم سلیمانی، دشتکی استاندار خوزستان هم دلیل شیوع گسترده کرونا در این استان را «ورود گونه جهش‌یافته ویروس از عراق» اعلام کرد و خبر داده بود دستور انسداد مرزهای دو کشور در خوزستان صادر شده است.

رییس دانشگاه جندی شاپور همچنین گفت که سن ابتلا به کرونا کمتر شده و افراد ۱۵ تا ۲۹ سال ۲۷ درصد مبتلایان و افراد شش تا ۱۴ سال حدود پنج درصد مبتلایان را شامل می‌شوند.

او همچنین گفت که دو درصد مبتلایان کودکان زیر پنج سال هستند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More