شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه ترافیک در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی ایران؛ آمار رسمی جان‌باختگان کرونا از ۱۸ هزار نفر گذشت

 

همزمان با ادامه ترافیک در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی، مقام‌های پزشکی گیلان و مازندران بار دیگر درباره افزایش شیوع کرونا هشدار دادند.

 نادر رحمانی، رییس مرکز کنترل ترافیک نیروی انتظامی، روز جمعه ۱۷ مرداد از ترافیک نیمه‌سنگین در مسیر جنوب به شمال کرج-چالوس خبر داد.

روز پنجشنبه نیز بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، آزادراه تهران - شمال بعد از گذشت بیش از پنج ماه از افتتاح به دلیل «هجوم» خودروها به جاده چالوس بسته شده بود.

هجوم مسافران برای سفر به استان‌های شمالی در حالی است که وضعیت این استان‌ها همچنان قرمز اعلام شده است.

در همین حال آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، اعلام کرد که هیچ شهرستان سفیدی در این استان وجود ندارد.

به گفته حیدرزاده، وضعیت رشت، آستارا، لنگرود و لاهیجان قرمز و وضعیت سایر شهرستان های گیلان زرد است.

او خبر داد که بیش از ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان بستری هستند.

خبرگزاری ایسنا نیز نوشت که ورود مسافران به مازندران در روزهای تعطیل، باعث شده تا مسئولان، نسبت به طغیان مجدد این بیماری ابراز نگرانی کنند.

عباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت که ۱۳۸۵ نفر بیمار مشکوک به کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ۳۲۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

روز جمعه آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در ایران از مرز ۱۸ هزار نفر گذشت و به به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسید. این در حالی است که حتی برخی مقام‌های رسمی در ایران صحت آمار وزارت بهداشت را زیر سوال برده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا را بسیار بیشتر از آمار رسمی می‌دانند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More