شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه تجمع اعتراضی کارگران نیشکر و وعده مسئولان برای رسیدگی به مشکلات آنها

 

 عدنان غزی، فرماندار شوش وعده داده است که  فردا پنج‌شنبه اول آذر حقوق عقب‌مانده یک ماه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به حساب آنها واریز خواهد شد و مقرر شده هفته آینده نیز حقوق یک ماه دیگر پرداخت شود.

این در حالیست که کاربران رسانه‌‌‌های اجتماعی خبر داده‌اند که در حال حاضر «تعداد زیادی یگان ویژه و پلیس ضد شورش از استان های دیگر امروز وارد شوش شده‌اند و در محل اداره فنی حرفه‌ای شوش مستقر شده‌اند که  از ورود احتمالی کارگران به شهر جلوگیری شود.»

همچنین  روز چهارشنبه، ۳۰ آذر  اخبار ضد و نقیضی از آزادی کارگران بازداشتی در رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌‌های داخلی منتشر شد .

کانال تلگرامی سندیکای نیشکر هفت‌تپه گزارش داد که «اسماعیل بخشی و سه نفر از فعالان کارگری نیشکر هفت‌تپه هنوز در بازداشت‌اند.»

از سوی دیگر، محمدجواد کولیوند، نماینده اهواز از آزادی تمامی کارگرانی خبر می‌دهد که در تجمعات اخیر بازداشت شده‌اند.

نماینده اهواز گفته است،«قرار شد دستگاه قضایی تعامل بیشتری داشته باشد و کمک کند تا گره مشکلات این کارگران گشوده شود.»

جمعی از وکلای دادگستری ایران نیز در حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه اعلام آمادگی کردند که وکالت کارگران هفت‌تپه را قبول می‌کنند.

از سوی دیگر خبرهای تایید نشده به نقل از وکیل کارگران مدعی بودند که خبرنگار بازداشتی و کارگران بازداشتی آزاد شده‌اند. این در حالیست که کانال تلگرامی سندیکای نیشکر هفت‌تپه گزارش داده که «اسماعیل بخشی و سه  فعال کارگری نیشکر هفت‌تپه در بازداشت‌اند.»

روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه، کارگران نیشکر هفت تپه به علت برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان، بار دیگر در هفدهمین روز از اعتراضات خود،  مقابل فرمانداری شهر شوش اقدام به برگزاری تجمع کردند.

همچنین در روزهای گذشته، کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه، با تجمع در مقابل فرمانداری شهر شوش خواهان آزادی کارگران بازداشتی شدند. همزمان، کارگران فولاد خوزستان نیز در تجمع اعتراضی خود به حمایت از کارگران هفت تپه تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بیش از دو هفته است که به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق، با حضور در محل شرکت و فرمانداری شوش خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

آن‌ها همچنین با اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت، خواستار آن هستند که این کارخانه‌ها به صورت شورایی و از سوی کارگران اداره شود.

به گزارش ایلنا، شرکت کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در  ایران است که حدود ۵۰ سال  از تاسیس آن می‌گذرد .

این شرکت طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی‌سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

بر اساس این گزارش در شرکت نیشکر که در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع شده، حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش‌های مختلف این شرکت تولید شکر مشغول کار هستند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More