شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه اعتصاب کارگران هفت‌تپه؛ اتهام دریافت رشوه ۲۰۰ هزار دلاری یکی از متهمان پرونده اسدبیگی 

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در چهل و پنجمین روز اعتصاب خود خواستار لغو خصوصی‌سازی این شرکت شدند و شعارهایی علیه صدا و سیما سر دادند.

چهل و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت‌تپه صبح روز هشت مرداد با حضور تعدادی از کارگران شرکت در مقابل فرمانداری شوش برگزار شد و کارگران پس از آن در این شهر راهپیمایی کردند.

این کارگران همچنین با شعار «۲۰:۳۰ حیا کن هفت تپه را رها کن» به گزارش‌های صدا و سیما درباره این شرکت اعتراض کردند.

پرداخت فوری حقوق‌های معوقه و تمدید دفترچه بیمه، بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده، بازداشت فوری اسدبیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی-رستمی، خلع ید فوری کارفرمای بخش خصوصی از هفت تپه، بازگرداندن فوری «ثروت‌های اختلاس شده» به کارگران و پایان کار مدیران بازنشسته، از جمله مطالبات کارگران اعتصاب‌کننده است.

این کارگران همچنین خواستار بازداشت امید اسد بیگی کارفرمای خصوصی شرکت نیشکر هفت تپه شدند.

امید اسدبیگی به «سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارز‌های دولتی» و همچنین پرداخت رشوه به مقامات دولتی متهم شده است.

دادگاه، اسدبیگی را متهم کرده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۱۰۰ سکه تمام بهار آزادی و ۱۲ هزار دلار آمریکا و ۸۰۰ سکه تمام بهار آزادی به دو نفر از مدیران پیشین اداره اموال بانک مرکزی به نام‌های محسن صالحی و رسول سجاد پرداخت کرده است.

دادگاه  همچنین اسدبیگی را متهم به پرداخت رشوه به فرشاد طالبی از مدیران سابق بانک کشاورزی، به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۵۰ هزار دلار آمریکا کرده است.

در همین حال روز چهارشنبه همچنین چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران سابق بانک مرکزی برگزار شد. 

در این جلسه اعلام شد که شهریار دربانی، یکی از صرافان، ۲۰۰ هزار دلار را در یک کوله پشتی به محسن صالحی، معاون اداره بین الملل بانک مرکزی، پرداخت کرده است.

کانال مستقل کارگران هفت‌تپه روز سه شنبه با انتشار سندی از رشوه سه میلیارد تومانی اسدبیگی به جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش و حسینی پویا، دادستان استان خوزستان خبر داده بود.

پیشتر کارگران هفت‌تپه بارها حمایت مقامات قضائی و دولتی از مسئولان شرکت هفت‌تپه را محکوم کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More