شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه اعتصاب‌ در صنایع و پالایشگاه‌ها؛ گسترش تجمع‌های کارکنان بخش‌های درمانی و عمومی

با ادامه اعتصاب‌های کارگری در صنایع و پالایشگاه‌های ایران،‌ کارکنان حوزه‌های درمانی و خدمات عمومی دولت نیز با تشکیل تجمع‌های اعتراضی در دست‌کم هفت استان کشور نسبت به شرایط کار و دستمزد خود اعتراض کردند.

اعتصاب در صنایع خودروسازی هپکو و نیشکر هفت‌تپه هم همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایلنا روز دوشنبه ۲۰ مردادماه گزارش داد شماری از کارگران پیمانکاری اداره آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود و تاخیر در آن، در مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب خوزستان تجمع کردند.

هم‌زمان در شهرستان خوی،‌ آذربایجان غربی، کارگران واحد پاکبانی و فضای سبز شهرداری دست به اعتصاب زده‌اند.

این کارگران عدم پرداخت حقوق خود در پنج ماه گذشته را مورد اعتراض قرار دادند.

گسترش اعتصاب در بخش دولتی در شرایطی پیش رفت که با تشدید شیوع بیماری کرونا و کاهش ۵۰ درصدی درآمد بیمارستان‌ها، پرداخت حقوق کادر درمان به گفته یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مشکل روبه‌رو شده است.

در پی همین مشکل،‌ شماری از کارمندان بخش درمانی بیمارستان‌ها در دست‌کم هفت استان در مقابل ساختمان‌های استانداری تجمع کردند.

ایلنا در همین زمینه به شکل‌گیری اعتصاب در یزد،‌ خوزستان، کرمان، مرکزی، لرستان،‌ خراسان رضوی و آذربایجان غربی اشاره کرده است.

بر أساس گزارش‌ها، اعتصاب‌کنندگان در این بخش خواستار ورود وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای حذف شرکت‌های پیمانکاری به دلیل میزان پایین دستمزد پرداختی شده‌اند.

در مشهد پرستاران در مقابل ساختمان استانداری خراسان رضوی تجمع کرده و با حمل پلاکاردهایی نسبت به «تبعیض» معترض شدند.

هم‌زمان در ارومیه نیز شماری از پرستاران بخش‌های مراقبت از بیماران کرونا که وضعیت استخدام شرکتی دارند در مقابل استانداری تجمع کردند. 

این پرستاران می‌گویند مزایا و اضافه‌کار خود را از اسفندماه دریافت نکرده‌اند.

 

ادامه تجمع در صنایع

کارگران نیشکر هفت‌تپه در ادامه اعتصاب روزهای گذشته خود، پنجاه و هفتمین روز تجمع و اعتراض را برگزار کردند.

ده‌ها تن از کارگران این شرکت با تجمع دوباره در مقابل ساختمان فرمانداری شوش بی‌اعتنایی به مطالباتشان در زمینه دستمزدها، بازگشت به کار کارگران اخراجی،‌ تعیین تکلیف وضعیت شرکت و عدم رسیدگی به پرونده امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت،‌ را مورد اعتراض قرار دادند.

کارگران هپکو نیز اعتصاب خود را که از هفته گذشته آغاز شده بود ادامه دادند.

کارگران این شرکت ماشین‌سازی با تجمع در محیط این شرکت خواستار پاسخگویی مسئولان و رسیدگی به مطالبات خود شدند.‌

 

پتروشیمی همچنان در اعتصاب

در ادامه اعتصاب‌های بخش پتروشیمی در جنوب ایران، روز دوشنبه بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران پتروشیمی رازی در ماهشهر در اعتراض به اختلاف پاداش میان پیمانکار و نیروهای رسمی دست به اعتصاب و اعتراض زدند.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده،‌ این کارگران خواستار رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا شده‌اند.

در موج جدید اعتصابات این بخش، پالایشگاه نفت سنگین قشم و پالایشگاه‌های آبادان، اصفهان،‌ پارس جنوبی، پارسیان، پتروشیمی لامرد، پتروپالایش‌ کنگان و پالایشگاه جفیر شاهد دست‌ از کار کشیدن کارگران بوده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More