شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز؛ دخالت نیروهای گارد ویژه

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز امروز یک‌شنبه ۲۵ آذر ماه، برای سی و هفتمین روز متوالی  اقدام  به برگزاری تجمع اعتراضی کردند و خواستار رسیدگی به مطالبه‌های خود شدند.

کارگران که قصد تجمع مقابل خانه جزایری، امام جمعه اهواز را داشتند، با صفی از پلیس ضد شورش مواجه شدند که مانع از حرکت آن‌ها می‌شد.

براساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، کارگران حاضر در این تجمع شعارهایی چون «می‌ایستیم، می‌میریم، حق‌مون رو می‌گیریم»، «حسین حسین شعارشون، دزدیا افتخارشون» سر می‌دادند.

برخی کارگران در این تجمع گفته‌اند که اگر تا آخر هفته جاری مشکلات آن‌ها حل نشود، آن‌ها به تهران خواهند آمد و در آن‌جا اعتراض خود را ادامه خواهند داد.

یکی از مشکلات اصلی این کارگران به تعویق افتادن پرداخت حقوق‌های آن‌هاست. پیش از این مسئولان وعده داده بودند که این حقوق‌ها را واریز کنند، اما تاکنون حقوق همه کارگران و همه معوقه‌های آنان پرداخت نشده است.

از دیگر خواسته‌های این کارگران واگذاری این شرکت به دولت و تداوم تولید از سوی این شرکت است، اتفاقی که هنوز رخ نداده است.

هم‌زمان محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران که صاحب این شرکت است، به ایلنا گفت در حال حاضر «صرفا یک ماه حقوق معوقه کارگران باقی مانده است و دلیل آن هم مشکلاتی است که اعتصاب‌ها در روند جاری شرکت ایجاد کرده و حدود یک‌ماه است که تولید متوقف شده و اجازه فروش محصولات هم داده نمی‌شود.»

گروه ملی صنعت فولاد از سوی گروه سرمایه‌گذار امیرمنصور آریا در اهواز اداره می‌شد. به گفته کارگران بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده که اعدام شد، این واحد صنعتی زیر نظر قوه قضاییه قرار گرفت و بعد به بخش خصوصی منتقل شد.

کارگران فولاد خوزستان، چند ماه است که حقوق نگرفته‌اند. آنها اواخر سال گذشته نیز در اعتراض به عدم دریافت حقوق، دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More