شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اخراج ۳۸ تن از نیروهای اورژانس دزفول به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق

رسانه‌های محلی در دزفول خبر دادند که ۳۸ نفر از نیروهای اورژانس این شهر  پس از اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق خود، از کار  اخراج شده‌اند.

به نوشته این رسانه‌ها، ابتدا سه نفر از نیروهای معترض اورژانس که درصدد برگزاری جلسه‌ای با امام جمعه و فرماندار این شهر برای بیان مشکلات خود بودند از کار اخراج شدند. سپس ۳۵ نفر از این نیروها که خواهان پرداخت سه ماه حقوق معوقه خود بودند، یک‌شنبه شب به شکل گروهی اخراج شدند.

محمودی‌نژاد مدیر مرکز اورژانس دزفول اما گفت که این نیروها به دلیل پرداخت نشدن حقوق در محل کار حاضر نشدند و کسی آنها اخراج نکرده است.

اخراج نیروهای اورژانس دزفول درحالی صورت گرفته است که استان خوزستان در دو هفته گذشته با طغیان کرونا مواجه شده است و در حال حاضر دزفول بعد از شهر اهواز در رتبه دوم بیشترین بیماران جدید مبتلا به کرونا در استان خوزستان را دارد.

همزمان رییس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول گفت: «مشکل اشتغال نیروهای شرکتی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به محض تامین اعتبار حل می‌شود.»

محمد محمودی‌نژاد گفت که ۴۵ نفر از نیروهای شرکتی اورژانس شهرهای دزفول، شوش و گتوند از طریق یک طرح بهداشت و درمان جذب شدند که حقوق آنها از طریق دانشگاه علوم پزشکی دزفول تامین می‌شود و از این تعداد هفت نفر مربوط به اورژانس شوش، پنج نفر از گتوند و بقیه از دزفول هستند .

رییس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول گفت که به دلیل شرایط کرونا و «کاهش اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی دزفول» پرداخت حقوق این نیروهای شرکتی با مشکل مواجه شده است ولی تسویه حساب یا اخراجی صورت نگرفته است.محمودی‌نژاد افزود که این نیروها به دلیل پرداخت نشدن حقوق در محل کار حاضر نشدند ولی کسی از آنها اخراج نشده است.

رییس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول همچنین گفت که برای حل مشکل این نیروها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس پیگیری و مکاتبه شده است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق آنها تامین شود.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان دزفول، شهرستان‌های شوش و گتوند را نیز زیر پوشش دارد.

از نیمه اردیبهشت ماه تاکنون گزارش‌های متعددی درباره اخراج یا تسویه حساب با پرستاران و کادر درمان به ویژه نیروهای شرکتی و قراردادی در استان‌های مختلف به ویژه استان‌های گیلان، مازندران و اصفهان منتشر شده است.

 پرستاران اخراج شده اغلب از جمله نیروهایی هستند که در جریان بحرانی شدن وضعیت شیوع و ابتلا به کرونا در این استان‌ها و در پاسخ به فراخوان دانشگاه‌های علوم پزشکی به یاری این دانشگاه‌ها شتافتند.

با فروکش این بحران اما به این گروه از پرستاران گفته شد که یا باید قراردادهای ۳۹ روزه را امضا کنند یا با آنها تسویه حساب می‌شود. در مواردی که پرستاران یا نیروهای کادر درمان به اعتراض یا تجمع دست زده‌اند، اخراج شده‌اند.

از جمله در نیمه اردیبهشت ماه دست‌کم ۳۰ نفر از کادر درمان بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز به دنبال اعتراض به کاهش ۵۰ درصدی حقوق خود در سال جدید و عدم پرداخت مطالبات مزدی سال‌های گذشته، از این بیمارستان اخراج شدند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More