شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

اختلاف‌نظر میان وزیر علوم و وزیر بهداشت درباره برگزاری کنکور سراسری در شرایط کرونا

احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش مجلس، از وجود اختلاف‌نظر جدی بین وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور خبر داد.

همزمان وزیر بهداشت گفت که نمی‌توانیم تضمین کنیم که برگزاری کنکور پروتکل‌ها، کاملا رعایت شود، فقط می‌توانیم حداکثر نظارت را داشته باشیم ولی این بدان معنی نیست که کوچک‌ترین عارضه‌ای اتفاق نیفتد. این درحالی است که منصور غلامی وزیر علوم تاکید دارد که هیچ مشکلی برای برگزاری کنکور سراسری و کارشناسی ارشد وجود ندارد.

احمد نادری با تاکید براینکه در نشست عصر یک‌شنبه این کمیسیون با حضور وزرای بهداشت، علوم، ورزش و رییس سازمان سنجش تعداد مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر بیشتر از موافقان بود، گفت که من به عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر منتشر شده درباره «موافقت اکثریت اعضای کمیسیون آموزش مجلس با برگزاری کنکور سراسری» را تکذیب می‌کنم.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که اتفاقا تعداد مخالفین برگزاری آزمون کنکور در نشست عصر یک‌شنبه این کمیسیون که وزرای بهداشت، ورزش، علوم و رییس سازمان سنجش حضور داشتند بیشتر بود.

نادری افزود که نتیجه نشست عصر یک‌شنبه کمیسیون آموزش با موضوع آزمون سراسری کنکور این بود که نشست دیگری در آینده نزدیک که ممکن است دوشنبه یا سه‌شنبه برگزار شود که در این جلسه وزرای بهداشت و علوم حضور خواهند داشت و از کمیسیون آموزش مجلس من و تعداد دیگری از همکارانم حضور خواهند داشت و بحث را به صورت مفصل‌تری پیگیری کنیم.

این نماینده مجلس گفت که در نشست کمیسیون آموزش «مواردی را در پنج بند مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون دکتری» مطرح کرده است.

همزمان سعید نمکی، وزیر بهداشت با بیان اینکه «پروتکل، زره فولادی در مقابل بیماری کرونا نیست»، گفت که تهیه و ابلاغ پروتکل‌ها به معنی ختم به خیر شدن همه امور نیست و چنین چیزی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد بلکه با نوشتن و ابلاغ پروتکل ها، می خواهیم موارد بیماری را به حداقل برسانیم.

نمکی با تاکید براینکه «برای وزیر بهداشت، بهترین مکانیزم این است که آمد و شد نباشد و کنکور برگزار نشود»، افزود که با وجود احتمال سخت بودن شرایط فصل پاییز یا نباید کنکور سراسری را برگزار کنیم و یا به تعویق انداختن آن به امید روزهای بهتر، کار درستی نیست و باید آن را برگزار کنیم.

وزیر بهداشت اشاره کرد که بلاتکلیفی، داوطلبان کنکور سراسری را دچار اضطراب می‌کند و طولانی شدن اضطراب، ضعف سیستم ایمنی بدن و گرفتار شدن به کرونا را در پی خواهد داشت و باید زودتر تصمیمی در مورد برگزاری کنکور سراسری بگیریم.

نمکی بین کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری را متفاوت از هم توصیف کرد و گفت کنکور دکتری چون تعداد داوطلبان کمتر از سراسری و کارشناسی ارشد بود، برگزار کردیم و بررسی کردیم شاید تنها هفت تا هشت مورد منطبق با پروتکل‌ها نبود و تقاضای ما این است که کنکور کارشناسی ارشد نیز به دلیل نیاز نظام سلامت به رزیدنت و نیروهای بهداشتی و درمانی جوان حتما برگزار شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد که در مورد برگزاری کنکور سراسری، مردد هستم و به عنوان متولی سلامت کشور اگر در آخرین لحظات احساس کنم که سلامت داوطلبان به مخاطره می افتد، ایستادگی می‌کنم و تصمیمم را صریح اعلام می‌کنم.

نمکی با بیان اینکه یکی از نمایندگان گفت که «آیا وزارت بهداشت برگزاری کنکور سراسری امسال را تضمین می کند؟»، تاکید کرد که «خیر، برای هیچ کدام از آزمون‌ها نمی‌توانیم تضمین کنیم که پروتکل‌ها، کاملا رعایت شود اما می توانیم حداکثر نظارت را داشته باشیم.»

وزیر بهداشت همچنین گفت که اگر مجلس و ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم برگزاری کنکور سراسری داشته باشند، آمادگی نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها را داریم اما این بدان معنی نیست که کوچک‌ترین عارضه‌ای اتفاق نیفتد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More