شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختصاصی ایران اینترنشنال: افزایش قربانیان ابتلا به کرونا در ایران به ۲۴ مورد

در حالی که مقام‌های دولت ایران تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا را  هشت نفر اعلام می‌کنند؛ گزارش‌های ایران اینترنشنال حاکی از آن است که دست‌کم ۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ منابع ایران اینترنشنال دستکم ۲۴ نفر در ایران تا پایان عصر روز یکشنبه چهارم اسفندماه ددر شهرهای مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

پس از آن که کیانوش جهان‌پور،‌ روز شنبه،‌ آخرین آمار جان‌باختگان را هشت مورد اعلام کرده است.

بنا بر آمار حکومت ایران،‌ ششمین مورد فوت بر اثر این بیماری نخستین مورد فوت در خارج از استان قم، محل شیوع این ویروس در ایران،‌ بوده است. هفتمین مورد در اراک و هشتمین مورد در استان مازندران ثبت شده است.

در پایتخت کشور محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر،‌ به وبسایت خبری انتخاب گفته است در صورت «زیاد» شدن تعداد مبتلایان در تهران، این شهر قرنطینه خواهد شد. 

این در حالی است که پیشتر رییس سازمان پدافند غیرعامل در مورد قم که مرکز شیوع این بیماری بوده گفت «هنوز در مورد قرنطینه به نتیجه نرسیده‌ایم.» 

با این حال، با دستور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در برخی استان‌ها از جمله تهران، قم،‌ همدان،‌ قزوین،‌ البرز، اصفهان، گیلان، مازندران،‌ گلستان، مرکزی و تعدادی دیگر از استان‌ها تا پایان هفته تعطیل شده است. 

در تعدادی از استان‌ها نیز با تصمیم مقام‌های شورای تامین و آموزش و پرورش مدارس تا پایان هفته تعطیل شده‌اند.

از سویی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیه رویدادهای سینمایی و هنری در سراسر کشور را تا پایان هفته تعطیل اعلام کرده است. 

وزارت ورزش و جوانان هم دستور برگزاری بدون تماشاگر رقابت‌های ورزشی از جمله مسابقه‌های لیگ برتر فوتبال را داده است. 

با وجود تاکید دولت بر عدم وجود نگرانی و اطلاع‌رسانی شفاف در زمینه این بحران،‌ کاربران رسانه‌های اجتماعی موارد متعددی از ابتلای نزدیکان و اطرافیان خود به این ویروس و در برخی موارد عدم رسیدگی مراکز درمانی و پزشکی به آن‌ را گزارش داده‌اند.

از سویی عدم تعطیلی و یا فقدان ملاحظات بهداشتی در برخی اماکن عمومی و مراکز مذهبی از جمله حرم‌های امامان شیعه در شهرهایی از جمله قم و مشهد با انتقاد کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است. 

در  تازه ترین آمار رسمی از تعداد قربانیان کرونا در جهان، ایران در رتبه دوم بعد از چین قرار دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More