شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختصاصی ایران اینترنشنال: آمار مبتلایان به کرونا در مشهد بسیار بیشتر از آمار رسمی است

 

بر اساس سندی که به ایران اینترنشنال رسیده، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نامه‌ای به رییس قوه‌قضاییه، اعلام کرده به دلیل «‌اشتباه در محاسبه»، آمار رسمی اعلام شده از مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، «‌بسیار کمتر از موارد واقعی است».

سید محمدحسین بحرینی طوسی در نامه خود تاکید کرده آمار رسمی مبتلایان به کرونا، صرفا شامل کسانی است که «تست پی‌ سی‌ آر» برای آنها انجام شده و مواردی که «‌بر اساس تشخیص بالینی و یا سی‌تی‌ اسکن» مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند را شامل نشده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نامه خود گفته به دلیل این «‌اشتباه در محاسبه آمار»، درصد مرگ مبتلایان به کرونا در مقایسه با تعداد مبتلایان، بالا به نظر می‌رسد. 

او خبر داده که تنها در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، بیش از ۵ هزار نفر از مبتلایان به کرونا با «‌تشخیص بالینی پزشکان» بستری شدند ولی آمار رسمی در این زمینه صرفا متکی به تست پی سی‌ آر بوده که تنها هزار مورد از مجموع ۳۷۰۰ تست انجام شده بوده است. 

بحرینی طوسی در این نامه که روز ۱۹ فروردین ارسال شده، همچنین گفته آزمایش ۴۰۰ نفر که «‌چه بسا هفتاد درصد» آنها مبتلا به کرونا باشند برای «‌مدت طولانی و بدون دریافت پاسخ در آزمایشگاه (‌تهران) مانده است.»

او اضافه کرده که در آمار رسمی مبتلایان کرونا در مشهد، افراد دارای «کرونای خفیف» نیز لحاظ نشده‌اند و از آنها تست هم گرفته نشده، در حالی که «‌به صورت واقعی جزء مبتلایان» هستند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر همین اساس خواهان این شده که موارد مرگ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد یا «‌به نسبت جمعیت به صورت مطلق» برآورد شود که به گفته او نشان از پایین‌ترین بودن میزان نسبت به میانگین کشور است یا این که همه موارد تشخیص داده شده شامل «‌علائم بالینی، سی‌تی‌ اسکن مثبت و یا درمان در بیمارستان» را در برگیرد. 

رضا شیران خراسانی، نماینده مشهد در مجلس روز هشتم فروردین گفته بود مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، بیماران «حاد تنفسی» معرفی می‌شوند.

او همچنین گفته بود«در خراسان ۴۰۰ نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی و ۵۰ نفر بر اثر کرونا جان» باخته‌اند.

ایران اینترنشنال روز جمعه ۱۵ فروردین  بر اساس اطلاعات منابع خود اعلام کرده بود برخلاف اظهارات حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، در بیشتر استان‌های این کشور تا روز چهاردهم فروردین رو به افزایش بوده است. 

اسنادی که پیشتر از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران به دست ایران اینترنشنال رسیده نشان می‌داد تا تاریخ ۱۲ فروردین بیش از ۱۰۴ هزار پاسخ مثبت برای آزمایش‌های ارسالی کرونا اعلام شده است.

همچنین پیشتر ایران اینترنشنال به شواهدی دست یافته بود که نشان می‌داد که بیمارستان‌های ایران برای کاستن از آمار قربانیان کرونا، از نوشتن علت واقعی فوت در برگه گواهی فوت بیماران کرونایی خودداری می‌کنند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More