شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختصاصی ایران اینترنشنال:‌ ۱۶ استان در وضعیت قرمز کرونا،‌ ۱۰۴ هزار تست مثبت

اسنادی که از  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران به دست ایران اینترنشنال رسیده نشان می‌دهد دست‌کم ۱۶ استان ایران همچنان در وضعیت قرمز بحران کرونا قرار دارند.

همچنین، آمار منتشرنشده این وزارتخانه حاکی از  وجود بیش از ۱۰۴ هزار پاسخ مثبت برای آزمایش‌های ارسالی کرونا است.

بنا بر اسنادی که روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین‌ماه به دست ایران اینترنشنال رسیده، در شش استان‌ ایران از جمله تهران، قم، خراسان رضوی، مازندران، گیلان و اصفهان بیشترین فوت ناشی از ویروس کووید-۱۹ گزارش شده است. 

این در حالی است که برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها همچنان از انجام تست‌‌ کرونا برای تعدادی از بیماران متقاضی خودداری می‌کنند.

پیشتر تعدادی از نمایندگان مجلس و مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی در استان‌ها نیز وضعیت بحرانی کرونا را تایید کرده و گزارش‌های رسمی را «غیرواقعی» خوانده بودند.

بر اساس گزارش‌ رسیده به ایران اینترنشنال، استان‌های البرز، آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، خوزستان، سمنان، همدان، کرمان، یزد و زنجان در «وضعیت بحرانی» قرار دارند.

در استان گلستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی از ابتلای دست‌کم ۳۵۰ نفر از کادر درمان این استان به بیماری کرونا خبر داده است. 

جزییات گزارش اختصاصی رسیده از وزارت بهداشت ایران تعداد جان‌باختگان و کل مبتلایان در ۱۶ استانی که وضعیت آن‌ها قرمز تعیین شده را به این ترتیب نشان می‌دهد: البرز  ۲۳۳ نفر از ۳۴۷۸ مبتلا، آذربایجان شرقی ۲۱۶ نفر از ۶۴۹۸ مبتلا، قزوین ۲۰۶ نفر از ۴۹۰۵ مبتلا، مرکزی ۱۵۴ نفر از ۱۹۱۴ مبتلا، خوزستان ۱۳۳ نفر از ۴۷۵۱ مبتلا، سمنان ۱۱۸ نفر از ۱۶۵۸ مبتلا، همدان ۹۲ نفر از ۲۲۵۱ مبتلا، کرمان ۹۱ نفر از ۴۶۸۹ مبتلا، یزد ۸۴ نفر از ۲۸۴۳ مبتلا، و زنجان ۸۰ نفر از ۲۴۲۶ مبتلا.

 بر اساس این سند، نتیجه آزمایش بیش از ۱۰۴ هزار نفر مثبت تعیین شده؛ اما وزارت بهداشت در آخرین نشست خبری، تعداد مبتلایان را نزدیک به ۴۱ هزار نفر اعلام کرده است.

یک منبع آگاه از تهران به ایران اینترنشنال گفته است که طی هفته‌های نخست اسفندماه در برخی مراکز درمانی تنها نتیجه آزمایش‌های منفی از سوی مرکز به پزشکان اعلام می‌شد.

پیش از این، رییس بیمارستان «امام خمینی» اردبیل در خصوص نحوه ارائه آمار گفته بود که وزارت بهداشت باید آمار بیمارانی که علائم بالینی دارند و از آن‌ها آزمایش گرفته نمی‌شود را هم در نظر بگیرد.

مقام‌های وزارت بهداشت از اعلام آمار مبتلایان و جان‌باختگان به صورت تفکیکی استانی خودداری می‌کنند. روز دوشنبه نیز کارگروه ویژه‌ای برای مواجهه با رسانه‌ها و فضای مجازی در ستاد مقابله با کرونا شکل گرفت که هرگونه اعلام آمار تایید نشده در این زمینه را قابل پیگرد قضایی و انتظامی اعلام کرد. 

مصطفی معین،‌ رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، روز دوشنبه از حسن روحانی،‌ رییس‌جمهوری، خواست که آمارهای دقیق و تفکیکی به صورت «شفاف و صادقانه» اعلام شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More