شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختصاصی ایران اینترنشنال:‌ افزایش تعداد قربانیان کرونا در ایران به ۳۶۷ نفر

بنا بر آمار منابع آگاه ایران‌‌اینترنشنال، تا روز شنبه دهم اسفند، تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۳۶۷ نفر رسیده است. 

بنا بر این اطلاعات، شمار قربانیان کرونا در استان قم از مرز ۲۰۰ نفر گذشته است. این اطلاعات نشان می‌دهد علت مرگ بسیاری از این افراد، مواردی چون کهولت سن، تنگی‌نفس حاد، عارضه قلبی و مواردی از این دست ذکر شده است.

منابع آگاه به ایران اینترنشنال گفتند نتیجه تست کرونای شمار زیادی از موارد مشکوک در قم بیش از یک‌هفته است که اعلام نشده و از بسیاری از قربانیان کرونا تست نهایی گرفته نشده است. اجساد مبتلایان به کرونا در قم در قطعه ۴۷ «بهشت معصومه» در این شهر به خاک سپرده می‌شود.

این در حالی است که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، از افزایش تعداد قربانیان کرونا در این کشور به ۴۳ نفر خبر داد و افزود تعداد کل مبتلایان در ایران به ۵۹۳ نفر افزایش یافته است.

جهانپور، ظهر روز شنبه به وقت تهران، طبق روال روزهای اخیر به ارائه آمار رسمی درباره مبتلایان و قربانیان «قطعی» ابتلا به کرونا در ایران پرداخت و گفت: «آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در کل ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید- ۱۹ (کرونا) را در کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد.»

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت که از موارد جدید، ۹ نفر نیز جان باختند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اضافه کرد که از مجموع مبتلایان به کرونا تاکنون ۱۲۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

مشاهده آمار تفکیکی قربانیان کرونا در ایران

 

روند صعودی شیوع کرونا در چند استان ایران

به گفته جهانپور، ویروس کرونا در برخی از استان‌های ایران با روندی صعودی در حال شیوع است.

او با بیان این که «افزایش آمار در گلستان نشان می‌دهد که این استان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کووید-۱۹ است»، گفت: «به نظر می‌آید که افزایش مبتلایان را به صورت چشمگیری در گلستان شاهدیم. همچنین در استان اصفهان و با توجه به نزدیکی به کاشان، به نظر می‌آید که تعداد مبتلایان در کاشان هم با یک شیب تند صعودی رو به افزایش است.»

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد که «در استان مرکزی هم با توجه به نزدیکی به قم به نظر می‌آید که تعداد موارد مشکوک به بیماری کووید-۱۹ در حال افزایش است.»

به گفته جهانپور در دو استان خراسان جنوبی و ایلام نیز برای اولین بار مواردی از ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

او در واکنش به گزارش‌های غیردولتی و رسانه‌های خارج از ایران نیز گفت که آمار رسمی ایران «آخرین آماری است که بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی حاصل شده است که ممکن است با یافته‌های بالینی اولیه متفاوت باشد».

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تاکید کرد: «گرچه آزمایش اولیه به همراه علائم، برای آغاز درمان کافی است، اما از نظر اپیدمیولوژیک و به لحاظ مدیریتی تا زمانی که آزمایش‌های نهایی قطعی نشوند، این موارد را به عنوان مورد ابتلای قابل ارائه در آمار رسمی قلمداد نمی‌کنیم.»

آمارهای ارائه شده از سوی دولت جمهوری اسلامی مورد تردید سازمان‌های بین‌المللی و مقام‌های خارجی است.

در حالی که چند مقام حکومتی ایران نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند، فقدان اطلاع‌رسانی شفاف از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه، میلیون‌ها ایرانی به ویژه زندانیان را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار داده است.



 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More