شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختصاصی ایران اینترنشنال؛ آمار قربانیان روزانه کرونا در تهران به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است

 

بررسی‌های ایران اینترنشنال از داده‌های محرمانه «سازمان بهشت زهرا» نشان می‌دهد میزان مرگ‌ومیر در موج سوم کرونا در تهران، در روزهای اخیر به بالای یکصد نفر در روز رسیده است.

سازمان بهشت‌ زهرا از ابتدای شیوع کرونا در ایران این آمار را بر اساس گواهی‌های فوت صادرشده از سوی پزشکان، به صورت محرمانه تهیه می‌کند و برای شهرداری، شورای شهر و فرمانداری تهران ارسال می‌کند.  

بنابراین آمار که به دست ایران اینترنشنال رسیده، روز جمعه ۱۱ مهر  ۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در تهران فوت کردند اما این رقم در روز شنبه حدود ۳۰ درصد افزایش یافت و به ۱۳۶ نفر رسید.

این در حالی است وزارت بهداشت در آمار رسمی روزانه‌اش، تعداد جان‌باختگان کل کشور در روز جمعه را تنها ۱۱۵ نفر و در روز شنبه ۱۷۹ نفر اعلام کرده بود. با توجه به تعداد مرگ‌و‌میرها در تهران و همچنین با توجه به قرمز بودن وضعیت کل کشور در درستی این آمار رسمی تردید هست.

بنا بر اعلام سازمان بهشت‌ زهرا، از مجموع ۲۴۱ متوفای کرونا در دو روز جمعه و شنبه در تهران، ۱۶۶ نفر مرد و ۷۵ زن هستند. از این تعداد همچنین ۱۵۳ متوفی با رعایت پروتکل‌ها در قطعه مخصوص متوفیان بهشت زهرا در تهران به خاک سپرده شده‌اند و ۸۸ تن نیز در سایر گورستان‌های استان تهران و شهرستان‌ها خاکسپاری شده‌اند.  

بنا بر همین‌ آمار، از اول اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۲ مهر ۱۳۹۹، در مجموع ۱۳ هزار و ۱۴۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا فقط در تهران فوت کرده‌اند. از این تعداد ۸۰۴۲ بیمار مرد و ۵۰۹۹ بیمار زن بوده‌اند و در مجموع ۹۴۱۲ نفر از آنان در بهشت‌زهرا به خاک سپرده شده‌اند.  

به گفته یک منبع نزدیک به سازمان بهشت‌ زهرا، با توجه به این‌که این سازمان پیشتر اعلام کرده بود ۱۰ هزار قبر برای متوفیان کرونا آماده کرده است، اکنون فراهم کردن فضای جدید برای متوفیان جدید کرونا به بحرانی جدی برای سازمان بهشت‌زهرای تهران تبدیل شده است.

گفتنی است پیش از این شماری از مسئولان و کارشناسان در درستی آمار رسمی کرونا در ایران تردیدهایی جدی مطرح کرده بودند.

از جمله ناهید خداکرمی، مسئول کمیته سلامت شورای شهر تهران و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ایران، بارها با استناد به آمار بهشت‌ زهرا، درستی آمار رسمی وزارت بهداشت در مورد نرخ مرگ‌و‌میر کرونا را زیر سوال برده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More