شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هشدار نمایندگان کرمانشاه به روحانی: وضعیت وخیم است، استان را قرنطینه کنید

تعدادی از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس طی نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به «‌وضعیت بحرانی» این استان از نظر شیوع کرونا، از دولت خواستند در کرمانشاه قرنطینه کامل اعلام کند.

اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، در نامه‌ای که روز جمعه سوم تیرماه خطاب به روحانی نوشته‌اند از او خواسته‌اند علاوه بر اجرای قرنطینه کامل، به صورت فوری «ستاد مدیریت بحران» را در کرمانشاه تشکیل دهد و نماینده‌ تام‌الاختیار به این استان اعزام کند.

ده روز پس از انتشار این نامه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از اعمال برخی محدودیت‌ها در این استان مانند «الزام به استفاده از ماسک در اماکن عمومی» و «فعالیت رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت» و «تعطیلی یک‌هفته‌ای باشگاه‌های ورزشی» خبر داد.

نمایندگان در بخشی از نامه خود وضعیت مناطق سنقر کلیایی، اسلام‌آباد غرب، جوانرود و سرپل ذهاب را «‌بسیار اسفناک» توصیف کرده و علاوه بر درخواست قرنطینه، خواهان اعزام پزشک و پرستار بیشتر به این مناطق شده‌‌اند. آنها علاوه بر این از دولت خواسته‌اند تجهیزات درمانی و مواد ضدعفونی کننده به این استان ارسال کند.

در نامه نمایندگان همچنین بر انجام تست غربالگری و شناسایی مبتلایان و افراد دارای علائم، با هدف قرنطینه آنها تاکید شده است.

درخواست این نمایندگان برای تست غربالگری در شرایطی است که محمودرضا مرادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دهم تیرماه از اعمال دستورالعمل جدیدی برای انجام غربالگری کرونا خبر داده و گفته بود طبق دستورالعمل تازه، تست تشخیصی کرونا برای تمام افراد انجام نمی‌شود. او توضیح داده بود از این به بعد تست غربالگری فقط از افراد بالای ۶۰ سال و دارای علائم بیماری، افراد زیر ۶۰ سال ولی دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار، اعضای کادر درمان، کارکنان زندان‌ها معتادان متجاهر گرفته خواهد شد.

نمایندگان کرمانشاه در بخشی دیگر از نامه‌ خود از دولت خواسته‌اند دستور تعطیلی فوری تمام واحدهای اقامتی، گردشگری و پذیرایی، مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها را صادر کند.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز شنبه چهارم تیرماه، استان کرمانشاه را از جمله استان‌های دارای وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا اعلام کرد.

با این حال روحانی در سخنانی در نشست روز شنبه با اعضای کمیته ملی مقابله با کرونا ضمن دفاع عملکرد دولتش گفت: «رنگ‌های قرمز و سفید شهرها مانند رنگ فرش‌های تقلبی است که با یک بار شستن رنگ آن می‌رود و برای همیشه ثابت نیست.»

طبق آمار رسمی، تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی کرمانشاه به دلیل ابتلا به کرونا جان‌ خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که حتی تعدادی از مسئولان در جمهوری اسلامی، صحت آمار وزارت بهداشت را زیر سوال برده و آمار واقعی را بسیار بالاتر می‌دانند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More