شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختصاصی: اعلام آمادگی گروهی از وکلا برای کمک به زن آبادانی

براساس گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، گروهی از وکلای داخلی و بین‌المللی، برای کمک به ، بهار چشم‌براه، زن آبادانی که ویدیوی ضرب‌وشتم و تعرض به او هفته گذشته منتشر شد، اعلام آمادگی کرده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، وکلای منتخب زن جوان آبادانی در حال پیگیری شکایت او از ضاربان و همچنین مردی هستند که متهم به تجاوز به این زن است. هم‌زمان عده‌ای از ایرانیان هم برای تامین هزینه‌های دادرسی و درمانی او اعلام آمادگی کردند.

همزمان بابک پاک‌نیا، وکیل، نیز در توییتی اعلام کرد بعد از تماس تلفنی زنی که در آبادان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود، وکالت او را پذیرفته است. این وکیل در صفحه توییتر خود نوشت: «پیرو تماس تلفنی خانم بهار چشم‌براه وکالت ایشان را پذیرفتم.»

ایران اینترنشنال پیشتر گزارش داده بود دلیل درگیری او «تجاوز» احمد جهان‌نژادیان، سرپرست سابق حمل‌ونقل پالایشگاه آبادان، به این زن بوده و او تصمیم داشته به خانواده مرد بگوید که چه اتفاقی برایش افتاده است.

در همین حال، منابع ایران اینترنشنال گفته‌اند یکی از بستگان جهان‌نژادیان ‌به خاطر انتشار فایل‌های صوتی او، این زن را  تهدید به مرگ کرده است.

پیشتر، حمید مرانی‌پور، دادستان آبادان، اعلام کرده بود به دنبال ضرب‌وشتم این زن، یکی از کارمندان شرکت نفت و برادرش احضار شدند.

مرانی‌پور به خبرگزاری میزان گفت: «دادیار شعبه هفتم دادستانی آبادان به منظور تکمیل تحقیقات پیرامون ماجرای اخیر اتفاق افتاده در این شهر، به احضار یکی از پرسنل شرکت نفت و برادرش، پیرو بررسی موضوع ضرب‌وشتم دختر جوان توسط آنها، اقدام کرده است.»

او اشاره‌ای به نام این زن و همچنین نام دو فرد احضارشده نکرد.

ویدیوی ضرب‌وشتم شدید و آزار جنسی یک زن در آبادان در روزهای اخیر بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

 

داریوش معمار، روزنامه‌نگاری که نخستین‌بار این ویدیو را منتشر کرد نوشت که نام او بهاره چشم‌براه است.

براساس اطلاعات ایران اینترنشنال، این زن جوان که پیشتر کارمند پالایشگاه نفت بوده و زیر نظر جهان‌نژادیان کار می‌کرده، مدت‌ها از سوی او تحت فشار و تهدید قرار داشته و در حال پیگیری موضوع از طریق یک وکیل حقوقی بوده است.

با این حال دادستان آبادان گفت که این زن جوان پیش از این علیه این پرسنل شرکت نفت شکایت نکرده است.

حمید مرانی‌پور در عین حال اعلام کرد که این زن جوان در اردیبهشت‌ماه از دوست این فرد به اتهام «سرقت اموال در شعبه دوم دادیاری دادستانی آبادان» شکایت کرده بود.

او توضیح بیشتری درباره این شکایت و نتیجه این پرونده پس از گذشت حدود شش ماه از آن نداده است.

دادستان آبادان همچنین گفت که دوربین مداربسته محل درگیری برای بازیابی اطلاعات به مراجع ذی‌ربط ارائه شده و این زن جوان نیز برای معاینه به پزشکی قانونی فرستاده شده است.

براساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، ماموران وزارت اطلاعات پنج‌شنبه‌شب با حضور در خانه والدین زن آبادانی از او خواستند تا از شکایتش صرف‌نظر کرده و سکوت کند.

دادستان آبادان پیش از این از بازداشت مامور حراست پالایشگاه آبادان خبر داده بود.

کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، نیز از برکناری این مامور حراست خبر داده است.

علاوه بر ضرب‌وشتم این زن جوان، دستمالی شدن او از سوی یک مامور حراست نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است. پایگاه خبری خورنا نوشت که نام این مامور مهدی کاظمی است که از سوی پلیس بازداشت شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More