شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختصاصی؛ در ۴۸ ساعت گذشته دست‌کم ۲۳۳ نفر بر اثر کرونا در تهران جان باختند

 

گزارش‌های دریافتی ایران اینترنشنال حاکی‌ست که در دو روز سه‌شنبه ۱۵ مهر و چهارشنبه ۱۶ مهر مجموعا ۲۳۳ نفر که علت مرگ در گواهی فوت‌شان کرونا ذکر شده بود تحویل گورستان بهشت زهرا در تهران شدند.

مدارک واصل‌شده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد شمار فوتی‌های ناشی از کرونا که خاکسپاری تحویل بهشت زهرا شدند در روز سه‌شنبه ۱۰۴ نفر و روز چهارشنبه ۱۲۹ نفر بود.

بر اساس همین مدارک، از این میان ۱۶۰ پیکر در بهشت‌زهرا به خاک سپرده شد و ۷۳ پیکر در اختیار بستگان آن‌ها قرار گرفت و برای خاک سپاری به شهرهای دیگر منتقل شد.

همچنین بنابر این آمار، نرخ مرگ‌و‌میر کرونا در تهران در مردان همچنان بیش از زنان است و از مجموع ۲۳۳ فوتی کرونا در این دو روز، ۱۲۶ نفر مرد و ۱۰۷ تن زن بوده‌اند.

در طول هفت ماه و نیم گذشته (دقیقا از اول اسفند ۹۸ تا ۱۶ مهر امسال) در مجموع ۱۳ هزار و ۶۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در تهران جان باخته‌اند که شامل ۸ هزار و  ۳۰۸ مرد و ۵ هزار و ۳۰۴ زن می‌شود.

از این تعداد، ۹ هزار و  ۷۴۸ نفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قطعه مخصوص فوت‌شدگان کرونا در بهشت‌زهرا به خاک سپرده شدند و ۳ هزار و ۸۶۴ متوفی برای خاکسپاری در شهرهای دیگر تحویل خانواده آنها شد.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، سازمان بهشت‌ زهرا از اول اسفند گذشته این آمار روزانه را به طور محرمانه برای شورای شهر، شهرداری و فرمانداری تهران ارسال می‌کند. ایران اینترنشنال از طریق منابع خبری خود در ایران به این آمار دسترسی یافته است.

در روزهای اخیر ناهید خداکرمی، مسئول کمیته بهداشت شورای شهر تهران و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ایران، با استناد به همین آمار سازمان بهشت‌ زهرا، درستی آمار رسمی وزارت بهداشت را زیر سوال برده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More